استقبال وزیر صمت از اتصال پایانه صادراتی تعاونی پسته رفسنجان به شبکه ریلی کشور

آمادگی شرکت تعاونی پسته رفسنجان برای اتصال به شبکه ریلی کشور و ساخت پایانه صادراتی در نشست مشترک رئیس اتاق تعاون و مدیران عامل اتحادیه ها با وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، یکی از مهمترین اقلام صادراتی، محصولات کشاورزی است و ارزآورترین آن پسته محسوب می شود بطوریکه تولید پسته در کل کشور حدود ۳۰۰-۲۵۰ هزار تن در سال است.

شرکت تعاونی پسته رفسنجان با سابقه بیش از ۵۰ سال در این صنعت در شهر رفسنجان، قطب تولید پسته ایران و جهان و در واقع پایتخت پسته جهان، قرار گرفته است

یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه صادراتی، لجستیک بوده و حمل و نقل از مهمترین مولفه های آن محسوب می شود.

در شرایط تحریم های ظالمانه که حمل و نقل بین المللی آسیب دیده، تدابیر زیادی نظیر توسعه شبکه ریلی کشور برای حل این مشکل اندیشیده شده است . هم اکنون شبکه ریلی کشور به شبکه های کشورهای همسایه و از طریق آن به شبکه ریلی جهانی در بسیاری از نقاط وصل شده است.

گفتنی است، تاسیسات شرکت تعاونی پسته رفسنجان در فاصله ۲۰ کیلومتری خط اصلی رفسنجان قرار دارد، این شرکت تعاونی برای کاهش هزینه حمل و نقل و دسترسی سریع تر به بازارها و استفاده بهینه از حمل ترکیبی، آمادگی خود را برای اتصال به شبکه ریلی کشور اعلام کرده و ساخت ریل بصورت مشارکتی برای ۲۰ کیلومتر مذکور تا رسیدن به خط اصلی شهر رفسنجان و فعال شدن پایانه صادراتی را پیشنهاد داده است.

در نشست مشترک وزیر صمت با رئیس اتاق تعاون ایران این پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با استقبال وزیر مواجه شد. یادآور می شود؛ اتاق تعاون در جهت حمایت از پسته رفسنجان، مکاتبات لازم را با وزیر راه هم انجام داده و پیگیر موضوع است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.