رئیس جمهور:

حمل و نقل ریلی تا پایان آبان ماه هشت درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است

حسن روحانی اعلام کرد: بخش حمل و نقل در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا با همه توان خود در صحنه اقتصادی حضور داشت و برای کشور تلاش کردند و نگذاشتند باری در سامانه‌ها، بنادر و حتی روی کشتی‌ها باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهوری کشورمان در جلسه هیات دولت با یادآوری ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل و اهمیت‌ آن، تصریح کرد: امسال در شرایط کرونا که وضعیت بسیار سختی بود، تمام بخش‌های حمل و نقل با هم در صحنه اقتصادی حاضر شدند و برای کشور تلاش کردند.

روحانی ادامه داد: اگر حمل و نقل ریلی را در ۸ ماهه اول امسال نسبت‌به سال گذشته مقایسه کنیم، حمل و نقل کامیون ۷ درصد و حمل و نقل ریل ۸ درصد افزایش داشته است، این نشان می‌دهد که حتی در شرایط کرونا راه آهن و کامیون‌داران و همه کسانی که در حمل و نقل نقش دارند کار بسیار ارزشمندی انجام دادند و ما در برابر عزیزانی که در سرما و در گرما، هزاران کیلومتر شب و روز مسیرها را طی می‌کنند، برای اینکه کالا را به دست مردم برسانند، تواضع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در طول ۷ سال و چند ماه، کار بزرگی در بخش حمل و نقل انجام داده است، خاطرنشان کرد: مردم شاهد هستند و می‌دانند ما در بخش ریل، یک هزار و ۸۲۹ کیلومتر به ریل کشور اضافه کردیم.

رییس‌جمهوری گفت: وزیر راه و شهرسازی به ما قول داده که تا پایان دولت ریل ما به ۱۴ هزار کیلومتر برسد و این بسیار ارزشمند است که خطوط ریلی در طول این مدتی که در دوره تحریم و جنگ اقتصادی هم بودیم، ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره با آمار سازمان برنامه و بودجه در فعالیت‌های عمرانی، یادآور شد: امسال علی‌رغم کرونا، تحریم و جنگ اقتصادی، اگر نیمه آذر امسال را با نیمه آذر سال‌گذشته مقایسه کنیم، سال گذشته در این مدت ۳۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت کرده بودیم و امسال؛ ۵۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد یعنی ۶۲ درصد بیش از سال‌گذشته در بودجه‌های عمرانی پرداخت شده است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروز  شرایط در ریل، فرودگاه و بنادر متفاوت از دیروز است، یادآور شد: قدرت ما با گذشته قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.