تولیدات خودروسازان ۱۰ درصد افزایش یافت

صورت‌های مالی اعلام شده توسط سه خودروساز بزرگ کشور به سازمان بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید خودروهای سواری آن‌ها در هشت ماه سال جاری در مجموع از ۵۴۴ هزار دستگاه عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سه شرکت خودروساز اصلی داخلی یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، در مجموع ۵۴۴ هزار و ۲۷ دستگاه محصولات سواری تولید کرده‌اند که این تعداد تولید در مقایسه با آمار تجمعی تا پایان آبان سال گذشته، حکایت از رشد ۱۰ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: ریزش‌ عجیب قیمت خودروهای خارجی در بازار

 

خودروسازان داخلی

ایران‌خودرو با تولید ۲۸۶ هزار و ۹۲۶ دستگاه خودرو از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، همچنان بیشترین تیراژ تولید را به خود اختصاص داده است. تولید سواری در این خودروسازی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ که آمار تولید سواری ۲۱۰ هزار و ۳۵۰ دستگاه بوده، رشد ۳۶.۵ درصدی داشته است.

گروه خودروسازی سایپا نیز در هشت ماهه سال‌جاری، ۱۹۱ هزار و ۲۵ دستگاه خودروی سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حاکی از ۱۳.۴ درصد کاهش تولید است؛ چراکه از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان آبان ماه آن، ۲۲۰ هزار و ۸۱۰ دستگاه سواری در گروه سایپا به تولید رسیده بود.

گروه خودروسازی پارس‌خودرو نیز تیراژ تولید در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند صعودی ۷ درصدی را در تولید خودروهای سواری خود تجربه کرده است؛‌این خودروساز توانسته میزان تولید خود را از ۶۱ هزار و ۷۱۷ دستگاه در مجموع هشت ماه ابتدایی سال گذشته به ۶۶ هزار و ۷۶ دستگاه در مدت مشابه سال جاری برساند.

رشد ۱۰ درصدی در مجموع تولید سواری‌های سه خودروساز اصلی طی هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته در حالی ایجاد شده است که بنابر آمار در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه خودروسازان بزرگ کشور با کاهش تولید روبرو روبرو شده‌اند و ان در حالی است که مهرماه نیز افت تولید نسبت به شهریورماه دیده می‌شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.