مدیرعامل شرکت عمران کیش:

سه اسکله تفریحی جدید در جزیره در دست ساخت است

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان اینکه برخی ظرفیت های شهری در کیش موجود است اما باید نگاه گردشگری به این ظرفیت ها داشته باشیم، گفت: از جمله این ظرفیت ها سه موج شکن واقع در منطقه مارینای کیش بود که این سه موج شکن در حال تبدیل به سه اسکله تفریحی هستند تا جاذبه های جدیدی برای گردشگران و شهروندان ایجاد شود وانگیزه های سفر به کیش افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در خصوص شتاب ماههای اخیر در توسعه شهری کیش گفت: جزیره کیش دارای طرفیت های بالقوه بسیاری است که حتی در دوران دشوار اقتصادی نیز بالفعل کردن این ظرفیت ها می تواند بستر رونق اقتصادی و توسعه پایدار شهری باشد.

وی افزود: کیش به واسطه این که شهری گردشگری است باید به لحاظ شهری دارای تنوع و شاخصه متمایز شهری باشد و از سویی اراضی ارزشمند این جزیره همچون سواحل محل بهره برداری عموم مردم است لذا در آغاز فعالیت در شرکت عمران، آب و خدمات کیش تلاشمان را معطوف به آزادسازی سواحلی کردیم که بیش از ۲۰ سال تحت اختیار وبهره برداری پروژه های بخش خصوصی بود.

طیبی ادامه داد: اجرای این طرح در سه محور بسیار ارزنده جزیره کیش باعث آزادسازی ۳۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع از سواحل کیش شد که این اتفاق علاوه بر احقاق مطالبه عمومی، یعنی فراهم شدن زمینه استفاده از این اراضی برای احداث طرح های گردشگری که افزایش درآمد و اشتغالزایی برای جزیره کیش به همراه دارد. این طرح اگرچه با مقاومت های بسیار مواجه شد اما با حمایتهای دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش امروز شاهد هستیم جاده ساحلی در مراحل پایانی احداث در این سه محور است و طرح توسعه این سواحل در دست بررسی و اجراست.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای این طرح اقدامات شهری بسیاری نیز در دست انجام بوده و هست اظهار داشت: برخی ظرفیت های شهری در کیش موجود است اما باید نگاه گردشگری به این ظرفیت ها داشته باشیم از جمله این ظرفیت ها سه موج شکن واقع در منطقه مارینای کیش بود که این سه موج شکن در حال تبدیل به سه اسکله تفریحی هستند تا جاذبه های جدیدی برای گردشگران و شهروندان ایجاد شود وانگیزه های سفر به کیش افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش تاکید کرد: گردشگران توقع دارند در هربار سفر به کیش با جاذبه های جدید در فضای شهری مواجه شوند این موضوع مبنای برپایی سمپوزیوم های مجسمه سازی در جزیره کیش شد تا هنرمندان کشورمان به خلق آثاری بپردازند که به کمک جاذبه های محیطی وفضای شهری کیش بیاید. تاکنون دو سمپوزیوم در سال جاری برگزار شده و سمپوزیوم سوم با عنوان مجسمه و طبیعت در حال برگزاریست تا جزیره کیش نمایشگاهی شهری از آثار هنرمندان کشورمان باشد.

طیبی همچنین از توسعه خدمات حمل ونقل عمومی و رفع مشکل چندساله جزیره کیش خبر داد و گفت: نبود حمل ونقل هوشمند یکی از موضوعاتی بود که جزیره کیش را با مشکلات بسیار در این حوزه مواجه کرده بود یکی از بخش هایی که به صورت فوری مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت حمل ونقل عمومی کیش بود که با انعقاد قرارداد همکاری و وروددسامانه هوشمند تاکسی اینترنتی در کیش ره اندازی شد.

طیبی در پایان با بیان اینکه جزیره کیش باید در حوزه شهری پیشرو باشد گفت: در زمینه خدمات شهری، نظافت محیطی، فضای سبز شاداب، رفع نازیبایی های محیطی، ایجاد جاذبه ها و رسیدگی به المانهای شهری و بسیاری موضوعات دیگر در این مدت به زعم شهروندان وگردشگران با تلاش شبانه روزی همکارانمان شاهد تحول خوبی بوده ایم که این روند در جزیره کیش همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.