خطوط هوایی منطقه خاورمیانه تا سال 2024 احیا نخواهد شد

نایب رییس منطقه ای یاتا برای منطقه آفریقا و خاورمیانه گفت: سفرهای هوایی منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ احیا نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی محمد علی الباکری، نایب رییس منطقه ای یاتا برای منطقه آفریقا و خاورمیانه اظهار کرد: سفرهای هوایی منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ احیا نخواهد شد و آفریقا ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگردد.

وی در ادامه افزود: محدودیتهای دولتی و قرنطینه ها، تقاضا برای سفرهای هوایی را ضعیفتر کرده است. خاورمیانه به دلیل هابهای بزرگ پروازهای بین المللی که در این منطقه وجود دارد یک سال دیرتر از آفریقا بهبود پیدا می کند.

خاورمیانه هابهای پروازهای بین المللی در دوبی و ابوظبی امارات متحده عربی و دوحه قطر دارد که برای پر کردن صندلیهای پرواز به مسافران ترانزیتی متکی هستند.

تنزل دورنمای سفرهای هوایی احتمالا به تقاضا برای سوخت جت در این منطقه آسیب خواهد زد به خصوص در امارات متحده عربی که در حدود ۳۰ درصد از تقاضای منطقه ای برای سوخت جت در سال ۲۰۱۹ سهم داشت.

پروازهای ایرلاینهای خاورمیانه در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۶۰ درصد کمتر از ابتدای سال ۲۰۲۰ بود. با این حال در مقایسه با کاهش ۹۲ درصدی در آوریل بهبود داشتند. در آفریقا پروازها در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۵۶ درصد کمتر از ابتدای سال بود و پایینترین رکورد مربوط به اواسط آوریل بود که پروازها ۹۶ درصد کاهش داشت.

هر دو منطقه عقبتر از بازار جهانی هستند که پروازها ۴۷ درصد کاهش در مقایسه با ابتدای سال داشته اند. یاتا در سپتامبر دورنمای سفرهای هوایی جهانی را هدف بازنگری منفی قرار داد و کاهش ۶۶ درصدی برای کل سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، یاتا اعلام کرده که مسافران هوایی در خاورمیانه امسال به حدود ۶۰ میلیون در مقایسه با ۲۰۳ میلیون در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می کنند. شمار مسافران هوایی در آفریقا به ۴۵ میلیون در مقایسه با ۱۵۵ میلیون در سال ۲۰۱۹ می رسد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.