مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران در گفت و گو با اقتصاد آینده:

فعلا در حوزه تامین کالاهای اساسی و دارو مشکلی نداریم/ افزایش فشار آمریکا بر متحدان اقتصادی ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران گفت: در حال حاضر در حوزه تامین کالاهای اساسی و دارو با مشکلی روبه‎رو نیستیم ولی فشار مقامات آمریکایی بر متحدان اقتصادی ایران به خصوص در حوزه غذایی و دارو در حال افزایش است.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره اظهارنظر یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه این کشور تحریم‎هایی را در حوزه دارو، کالاهای اساسی و وسایل ارتباط جمعی در قبال ایران اعمال نکرده است اظهار کرد: بنده باید صراحتا بگویم دولت آمریکا با بی‌صداقتی و فریبکاری به دنبال فریب جامعه جهانی از رفتار غیرانسانی که با ملت ایران دارد، است.

وی افزود: امروز بیشترین تحریم‎‌های آمریکا علیه ایران برای مردم  مشکلات متعددی را ایجاد کرده است و بیشترین سختی‎ها را برای تامین کالاهای اساسی به خصوص دارو و غذا فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران تصربح کرد: البته بنده باید بگم با لطف خداوند و تلاش همه خدمتگذاران نظام امور مردم علی‎رغم تحریم‌ها در حال انجام است اما امروز آمریکایی‌ها با ایجاد مشکل و محدودیت در حوزه نقل و انتقلات پولی و مالی و افزایش ریسک فعالیت با ایران باعث شدند تا بشدت شرکت‎های مختلف جهان از جمله شرکت‎هایی که در حوزه غذایی و دارویی تلاش می‎کنند از فعالیت با ایران خودداری کنند.

سیف خاطرنشان کرد: در سفری که به یکی از کشورهای خارجی اخیرا داشتم یکی از شرکت‎های تولیدکننده اقلام مواد غذایی صراحتا به بنده اعلام کردند که از FBI به سفارت آمریکا دعوت شده و تهدید کردند که اگر به ایران کالا بفروشید مورد تحریم و محدودیت قرار خواهید گرفت.

وی تاکید کرد: پرونده اقدامات غیرانسانی و غیرصادقانه آمربکا در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری دولت کشورمان باز شده و در این راستا شکایتی علیه آمریکایی‎ها صورت گرفته و مدارک لازم مستندسازی شده و اظهارات مقامات بانک‎ها و شرکت‎هایی که رسما گفتند به واسطه تحریم‎های آمریکا حاضر به ادامه فعالیت در حوزه تامین مواد غدایی با ایران نیستند تهیه و جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران گفت: بنده مقامات آمریکایی را به صداقت دعوت می‎کنم علی‌‌غم اینکه ما در طول این  40 سال کمتر از این مقامات صداقت دیدیم ولی حداقل در حوزه مسائل بشردوستانه حفظ صداقت و عدم فریبکاری مردم دنیا به عنوان یکی از موضوعاتی که می‎تواند فضای جامعه جهانی را مکدر کند دوری کند.

سیف با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به واسطه اقتدار، تلاش مسئولین و لطف پروردگار تا به امروز توانسته از همه سختی‎ها عبور کند اظهار کرد: دولت آمریکا با فریبکاری دارد در کنار جامعه جهانی مظلوم‎نمایی می‎کند و ما این فریبکاری را محکوم می‎کنیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.