آیا امیدی به کاهش قیمت ها در بازار طلا وجود دارد؟

با وجود ۰/۴ درصد کاهش قیمت، هر اونس طلا توانست در بالای ۱۹۲۰ دلار باقی بماند تا اکثر تحلیل‌گران با وجود کاهش قیمت، وضعیت طلا را مثبت برآورد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛دقیمت طلا در روز آغازین هفته بازارهای جهانی و روز کلمب(سالگرد ورود کریستف کلمب به قاره آمریکا که در ۱۲ اکتبر ۱۴۹۲ رخ داد در بسیاری از نقاط به‌عنوان یک عید جشن می‌گیرند. در آمریکا به‌عنوان روز کشف و روز مردمان بومی شناخته می‌شود) نوسانی چندانی نداشت و بسیار آرام بود. قیمت هر اونس طلا امروز بین ۱۹۱۹ دلار و ۱۹۳۲ دلار در نوسان بود.

با این که تمامی بازارها در روز دوشنبه باز بودند اما بانک‌ها و برخی از بنگاه در تعطیلی به سر می‌بردند که شاید یکی از دلایل سکوت امروز بازار بود. دلایل دیگر این سکوت ثبات شاخص دلار (با ۰.۰۲ درصد کاهش) و وضعیت معلق محرک‌های مالی بودند. در پایان کار بازارها قیمت طلا با ۸ دلار افزایش به ۱۹۲۱ دلار رسید. تحلیل‌های فنی برای امروز توصیه به خرید دارند.

لیان کوپرمن یک سرمایه گذار میلیاردر آمریکایی و مدیر یک صندوق پوشش ریسک در مصاحبه با سایت مجله فوربز اعلام کرد که وی شروع به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کرده است. این میلیاردر آمریکایی در این مصاحبه گفت: من معتقدم پتانسیل صعودی طلا بسیار قوی است، صرف نظر از این که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود. در ۲۲ روز آینده، میلیون‌ها آمریکایی در «قرمز» (جمهوری‌خواه) و میلیون‌ها نفر دیگر بر روی «آبی» (دموکرات) شرط می‌بندند. اما من روی طلا شرط می‌بندم.

کوپرمن جدیدترین سرمایه‌گذار میلیاردر مخالف سرمایه‌گذاری در طلا است که اکنون نظرش نسبت به این بازار تغییر کرده. کمی کمتر از دو ماه پیش وارن بافت، پنجمین ثروتمند جهان وارد بازار طلا شد. کسی که مخالف سر سخت سرمایه‌گذاری در طلا بود.

اینجا بیشتر بخوانید: صرافان درباره آینده قیمت سکه و طلا چه پیش‌ بینی دارند؟

مهاجرت و تغییر رویه سرمایه‌گذاران به بازار طلا، اگرچهذبرای طلا بسیار مثبت خواهد بود، اما برای دیگر بازار خبر خوبی نیست و تنها می‌تواند خبر از وضعیت تاریک چشم‌انداز اقتصادی بدهد.

انتهای پیام/

منبع: دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.