در اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۹۸ صورت گرفت؛

تقدیر از برگزیدگان صنعت فولاد کشور در کیش

سمپوزیوم فولاد ۹۸ با تقدیر از برگزیدگان این صنعت صبح امروز در کیش به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در مراسم اختتامیه این سمپوزیوم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سختی‌های پیش‌رو برای برگزاری این رویداد گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها این سمپوزیم به نحو مطلوبی برگزار شد و امیدوارم هم‌افزایی خوبی بین مجموعه‌های فولادی شکل گرفته و راه‌حل‌هایی برای چالش‌های این حوزه نیز ارائه شده باشد.

غلامحسین مظفری از صنایع فولاد به عنوان کمک‌کننده اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: در شرایط دشوار اقتصادی که مجبور به کاهش اتکا به نفت شدیم، رشد و توسعه صنعت فولاد می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد کشور کند.

وی ارائه ۱۶۰ مقاله در این سمپوزیوم را نشان‌دهنده حرکت علمی رو به جلو در این صنعت دانست و خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنعت بسیار ارزشمند است و ما در مرکز نوآوری کیش این ظرفیت را ایجاد کرده‌ایم که بتوانیم به آنها خدمات ارائه دهیم و حتی با تعریف شهرک تخصصی، زمین یا سوله موردنیازشان را فراهم آوریم.

در بخش دیگری از این برنامه رئیس هیات مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به رویکرد مثبت سازمان منطقه آزاد درخصوص شرکت‌های دانش بنیان گفت: استفاده از نیروهای جوان و بها دادن به شرکت‌های دانش بنیان قطعا به تحول منطقه منجر خواهد شد.

عباس نجفی زاده ادامه داد: ما اعتقاد داریم اگر بر روی ۱۰ شرکت دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنیم، ممکن است ۸ شرکت با شکست روبه‌رو شوند ولی همان ۲ شرکت می‌تواند تمامی هزینه‌ها را جبران کند

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به موانع ایجاد شده به واسطه شیوع کرونا در مسیر برگزاری این سمپوزیوم گفت: با توجه به وقفه ایجاد شده، قادر به برگزاری سمپوزیوم بعدی در اسفند نخواهیم بود و بنابراین در اردیبهشت برگزار خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم نیز، از چهره‌های برتر صنعت فولاد کشور در سال ۹۸ تقدیر شد. بر این اساس علیرضا کیانی رشید، رضا اشرف سمنانی،‌ محمد وحید شیخ‌زاده و رامین کیهان به ترتیب به عنوان استاد،‌ مدیر دولتی، مدیر خصوصی و کارشناس برتر و اسدالله فرشاد به عنوان مرد سال فولاد ۹۸ معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد 98 کشور پس از دو روز فعالیت در کیش به کار خود پایان داد. این سمپوزیوم قرار بود در اسفند 98 برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا در این هفته برگزار شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.