با فروشندگان اینترنتی کالاهای قاچاق برخورد می ‌شود

دهقانی نیا گفت: تخلفات در حوزه قاچاق در فروشگاه‌های برخط به معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گزارش می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره فروش کالاهای قاچاق در فروشگاه‌های برخط اظهار کرد:  برخورد با کسب و کارهای اینترنتی متخلف که به عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی می‌پردازند چند مرحله دارد.

به گفته این مقام مسئول اولین مرحله کشف است که در دستگاه‌های موضوع ماده ٣۶ مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌شود.

او ادامه داد: وقتی کشف حاصل شد در کارگروه مربوطه در ستاد گروه‌هایی که اقدام به این کار می‌کنند، موضوع اعلام می شود و سپس این مواد و مصادیق مجرمانه به معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور تحت عنوان «کارگروه تحریم مصادیق محتوای مجرمانه» معرفی و برای مسدود سازی به درگاه پرداخت بانک مرکزی معرفی می‌شوند.

دهقانی نیا گفت: در ادامه متخلفان پس از طی مراحل قانونی برای تعلیق نماد اعتماد الکترونیک به مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت و برای تعلیق پروانه کسب و کار به اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی معرفی می‌شوند .

او در ادامه افزود: در مرحله اول با همکاری تمامی اعضا نزدیک به ٣٠٠ دامنه وب‌سایت در این خصوص شناسایی و اعلام شده که برخی تغییر رفتار داده‌اند و برخی همچنان تغییر نکرده‌اند که به معاونت فضای مجازی دادستانی کل معرفی شده‌اند تا اقدامات مقتضی انجام گیرد.

اینجا بیشتر بخوانید: واردات سیگار قاچاق ۶۳ درصد افزایش پیدا کرد

دهقانی نیا تصریح کرد: هم اکنون ٢٠٠ سایت دیگر احصا و برای تعیین تکلیف به مراجع مر‌بوطه معرفی شده‌اند.

او با اشاره به مجوز فعالیت این سایت‌ها گفت: برخی از این سایت‌ها دارای مجوز بوده‌اند و برخی هم عضو اتحادیه نبوده‌اند، اما برای ما به عنوان ناظر و رصد کننده این فضا تمامی فعالان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای اینکه وظایف دستگاه‌ها در این باره شفاف تبیین شود اقدام به تهیه پیش نویسی تحت عنوان دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی کرد که این دستورالعمل با حضور دستگاه‌های ذیربط در حال بررسی و نهایی سازی برای تصویب و ابلاغ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.