بازار خودروی جهان در اختیار ۶ شرکت خودروساز

امروزه تعداد خودروهای تولید شده در جهان بیشتر از هر موقع دیگری است به طوری که خودروسازان تنها در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۷۰ میلیون خودرو تولید کردند؛ اما کدام خودروسازان با تولید خود بازار را در دست گرفته‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ پیشروترین تولید کننده خودرو در دنیا چین است چراکه این کشور در سال ۲۰۱۸ توانست ۲۸ درصد از حجم تقاضا جهانی در وسایل نقلیه موتوری را پاسخ دهد در این بین اما ۸۶ درصد از حجم تولیدات چین برای مصرف داخلی و تنها ۱۴ درصد باقی مانده برای تجارت خارجی است.

حجم تولیدات چین از سال ۲۰۱۸ به بعد در نتیجه جنگ های تجاری با آمریکا و یا شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته است با اینحال این کشور کماکان سردمدار تولیدکنندگان خودرو در دنیا است به طوری که این کشور با کاهش ۷.۷ درصدی تولید در سال ۲۰۱۹ توانست ۲۵ میلیون و ۷۲۱ هزار وسیله نقلیه موتوری تولید کند.

پس از چین،رقیب سرسخت آن یعنی کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارد که در سال ۲۰۱۸ با تولید ۱۲ میلیون وسیله نقلیه موتوری توانست ۱۳ درصد از سهم بازار خودرو را به خود اختصاص دهد.

هر چند که تولیدات خودروهای سواری شخصی آمریکا کم تر از ژاپن و آلمان است اما حجم تولید وسایل نقلیه تجاری این کشور در نسبت با کشورهای نام برده شده ۵ برابر بیشتر است و در این بین بیشترین حجم تولیدات خودرو در این کشور متعلق به کمپانی جنرال موتورز است.

این کشور با وجود کاهش تولیدات خود در سال ۲۰۱۹ بازهم توانست در جایگاه دوم بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان باقی بماند.

اینجا بیشتر بخوانید: قیمت‌ های باور نکردنی در بازار خودرو

جایگاه سوم بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیا به کشور ژاپن اختصاص دارد که در سال ۲۰۱۸ توانست یا تولید ۹.۸ میلیون دستگاه وسیله نقلیه موتوری به این جایگاه راه پیدا کند و ۱۰ درصد از بازار تقاضا جهانی را تامین کند و در این بین کمپانی تویوتا ۲۸ درصد حجم تولیدات این کشور را تامین می کند و این کشور نیز در سال 2019 با کاهش ۸.۴ درصدی تولید توانست جایگاه خود را در بین سایر کشورها حفظ کند.

آلمان چهارمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا است که در سال ۲۰۱۸ توانست با تولید ۶ میلیون دستگاه وسیله نقلیه موتوری ۲۲.۷ درصد از حجم تقاضا در بازارهای جهانی را تامین کند و کمپانی فولکس واگن بزرگترنی تولید کننده این کشور است؛ آلمان نیز از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری در تولید خودرو را تجربه کرده است به طوری که حجم تولیدات این کشور در سال ۲۰۱۹ به ۴.۷ میلیون عدد رسید.

هند هرچند در بین کشورهای اروپایی و آمریکایی شناخته شده نیست اما در نتیجه تولید خودرو برای جمعیت بیش از یک میلیارد نفری خود توانسته است به پنجمین تولید کننده بزرگ خودرو در دنیا تبدیل شود.

این کشور با تولید ۴.۷ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۸ توانست به پنجمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا تبدیل شود؛ اما تولید خودرو این کشور نیز در سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری داشته است و به رقم ۳.۶ میلیون عدد رسیده است.

سرانجام ششمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا کشور کره جنوبی است که توانست در سال ۲۰۱۸ با تولید ۴.۵ میلیون دستگاه وسیله نقلیه موتوری به این جایگاه راه پیدا کند و بزرگترین تولیدکننده خودرو در این کشور نیز کمپانی هیوندای است. تولید خودرو این کشور نیز در سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری داشته است و به ۴ میلیون دستگاه رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.