نائب رئیس مجلس:

اقتصاد بدون نفت با افزایش تولید و اخذ مالیات میسر می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه اقتصاد کشور وابسته به نفت نباشد باید ٢٢ هزار هزار میلیارد تومان کالا تولید کنیم و بفروشیم و با فروش آن مالیات اخذ کنیم و به خزانه واریز کنیم تا نیازی به صادرات نفت نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رخداد اقتصادی  عبدالرضا مصری امرمز در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان که در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، گفت: اگر صادرات نفتی کشور را ٢.۵ میلیون بشکه با نرخ ۶٠ دلار در نظر بگیریم ۵۵ میلیون دلار درآمد کسب می کنیم که با ارز ١٠ هزار تومانی، ۵۵٠ هزار میلیارد تومان می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم این هزینه را از مالیات به دست بیاوریم با توجه به اینکه ١٠ درصد مالیات از فروش گرفته می‌شود. باید ٢٢ هزار هزار میلیارد تومان کالا تولید کنیم و بفروشیم تا با این درآمد هزینه های خود را تامین کنیم.

نایب رئیس مجلس گفت: کشور ما در مبانی تئوری مشکلی ندارد و مسأله ما در بخش اجرلست.

وی افزود: در دو محیط بیرونی و داخلی کارآفرین حاکم است. محیط درونی مربوط به خود فرد، ایده و تصمیمات و کمک های است که برای اجرای ایده کسب می‌کند. مهم نیست کارآفرینی همراه با خلاقیت، نوآوری یا توسعه باشد بلکه توانایی فرد در تحلیل دریافت‌ها و تصمیم‌گیری به موقع مهم است.

وی افزود: تصمیم در خصوص محیط بیرونی کارآفرینی برعهده قوای مقننه، مجریه و قضاییه است و پاسخگویی نیز ندارد.

نایب رئیس مجلس گفت: محیط بیرونی می‌تواند شامل فضای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و قانونی کشور باشد و باید مشخص شود که نگاه این محیط‌ها به حوزه های کارآفرینی و جایگاه آنها مشخص شود.

وی به جلسه مجلس با یکی از صنایع کشور اشاره کرد و بدون اینکه به نام آن صنعت اشاره کند گفت: این صنعت ٣ هزار میلیارد تومان مالیات می پردازد. ١٠ هزار نفر شاغل مستقیم دارد و سالی ۵۶٠ هزار میلیارد تومان حقوق و ١۵٠ هزار میلیارد تومان حق بیمه می دهد.اما تولید داخل را بدون توجه به استانداردهای آن صنعت وارد بازار می‌کند که مشکلاتی را به دنبال داشته است و هیچ قانونی برای برخورد با آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.