زمان تحویل واحدهای مسکن ملی مشخص شد

اسلامی از تحویل اولین واحدهای مسکن ملی در دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور طبیعی تمامی اقدامات از جمله تولید و عرضه مسکن و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی در جهت تعادل عرضه در بازار مسکن انجام می‌شود، گفت: هر سیاست و برنامه‌ریزی که تسهیل کننده در عرضه مسکن باشد می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت این بازار باشد.

او ادامه داد: بازارهای موازی هم در حوزه بخش مسکن تاثیر گذار بوده و تحولاتی که در بورس و اقتصاد کشور طی چند ماه گذشته ایجاد شده است می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

او ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی کشور همچنان پابرجاست و مدیریت و انتظام بخشی در این حوزه می‌تواند بر کاهش التهابات بخش مسکن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه بخش دوم اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه کنترل بازار مسکن اجرای طرح اقدام ملی مسکن بوده است، تاکید کرد: تکمیل خانه‌های مسکن مهر حمایت از مستاجران و موجران از جمله سیاست‌هایی بوده که در این بازار اجرایی شد و  طبق زمان بندی تحویل واحدها صورت گرفته است.

* برگزاری جشن اتمام پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرها

اسلامی در ادامه به تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف اشاره کرد، گفت: در بسیاری از شهرها جشن اتمام مسکن مهر را برگزار کرده ایم و همچنین به زودی اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را در شهرهای مختلف به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

وی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی سیاست مهم تولید و عرضه مسکن را در دستور کار خود قرار داده است و از سوی دیگر سیاست مدیریت و انتظام بخشی در کل کشور توانسته به این بازار کمک کند.

* تحویل اولین واحدهای مسکن ملی تا دو هفته آینده

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: امیدواریم  تا یک الی دو هفته آینده اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف به متقاضیان تحویل دهیم.

اینجا بیشتر بخوانید: هشدار وزارت مسکن به متقاضیان مسکن ملی

اسلامی همچنین در مورد بازار اجاره هم گفت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت کاهش التهاب بازار اجاره سیاست‌های مختلفی را تدوین کرده و اجرای آن نقش موثری در این بازار داشته است.

*تمدید قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه خواهد داشت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمدید قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه خواهد داشت و هیچ موجری حق تخلیه واحد مسکونی مستاجران را ندارد، گفت: بزودی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می‌شود اگر شرایط پرداخت در این بازار فراهم بود پرداخت این تسهیلات در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.