رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اقتصاد آینده:

دلالی در حوزه دلار به کمترین حد ممکن رسیده است/ امیدواریم با این رویه دولت ارز 4200 تومانی را نیز حذف کند

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دلالی و سوء‌استفاده از نوسانات بازار ارز در طی روزهای اخیر باتوجه به سیاست‎های بانک مرکزی به کمترین حد ممکن رسیده است.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رخداد اقتصادی درباره نوسانات ارزی که در حال حاضر در کشور وجود دارد و درخواست بسیاری از چهره‎های تجاری و بازرگانی کشور برای حذف ارز 4200 تومانی اظهار کرد: در طی 4 سال گذشته ما بیش از 100 بار درباره تک نرخی بودن ارز صحبت کردیم و پیشنهادات خودمان را برای بهبود وضعیت این حوزه مطرح کردیم اما در حال حاضر آنچه مورد نظر و درخواست ماست محقق نشده است.

وی افزود: درباره ارز 4200 تومانی نیز بارها صحبت کردیم و به دولت نیز نامه نوشتیم و به صورت جد پیگیر این موضوع و برداشته شدن ارز 4200 تومانی هستیم که امیدواریم این مهم با نظر موافق دولت و باتوجه به درخواست صنعتگران، بازرگانان و تجار کشور هرچه سریعتر عملیاتی شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره کاهش قیمت دلار در طی روزهای اخیر تصریح کرد: من فکر می‎کنم سیاست‌های بانک مرکزی در طی چند وقت اخیر رویکرد درستی بوده است چرا که در سالیان گذشته یک رقم موهومی از سوی بانک ایجاد می‎شد و بر روی این رقم بانک تلاش می‎کرد قیمت‎ها را ثابت نگه دارد و با تزریق ارز سعی داشت این روند را ثابت نگه دارد اما تحقق این رویه شدنی نبود و سبب می‎شود تا سرمایه‎های زیادی که متعلق به دولت بود از بین برود.

خوانساری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر باتوجه به اینکه بانک مرکزی با رویکرد حداکثری در حوزه ارز وارد عمل شده است توانسته قیمت‌ها را کنترل کند و بحث سفته‎بازی و دلالی را به حد زیادی کاهش دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کسانی وارد بازار ارز می‎شوند نیازی ارزی دارند از این رو باید از سیاست‎های بانک مرکزی در جهت ایجاد ثبات در نرخ ارز تشکر کرد هرچند که انتظار است این رویه ادامه‎دار باشد و ما بتوانیم در این زمینه به بهترین شکل ممکن وارد عمل شویم و اجازه ندهیم تا برخی از سودجویان از آشفتگی بازار ارز جیب‎هایشان را پر کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.