مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران:

سیستم معاملات بورس تهران عوض می شود

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: اکنون به دلیل فشار زیاد بر روی سامانه معاملات بورس تهران در حال پیاده سازی و اجرای یک سری راهکارهای فنی هستیم که به نظر می رسد تا دو الی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ روح الله دهقان پیرامون تغییر زیرساخت سیستم معاملاتی  افزود: به دلیل فشار زیاد بر سامانه معاملاتی بورس تهران در حال پیاده‌سازی و اجرای راهکار فنی هستیم .

وی اضافه کرد: این راهکار جدید از دید کاربر بیرونی قابل مشاهده نیست که دلیل آن هم این است که یک سری تفکیک‌هایی داخل سامانه معاملاتی انجام خواهد شد که کاربر بیرونی متوجه این تغییرات نمی‌شود و فقط به دلیل این که در سامانه معاملاتی بورس تهران، افزایش ظرفیت داشته باشیم، معاملات بر روی دو زیر ساخت سخت‌افزاری مجزا انجام خواهند گرفت.

دهقان توضیح داد: ‌اکنون معاملات بورس تهران و فرابورس در دو زیر ساخت سخت‌افزاری مجزا انجام می‌شوند، با پیاده‌سازی این راهکار جدید، معاملات سامانه بورس تهران شامل دو زیر ساخت مجزا خواهد شد.

به گفته وی، نمادهای بورس تهران بین این دو زیرساخت تقسیم می‌شوند ولی از دید کاربر هیچ چیز قابل مشاهده نیست.

اینجا بیشتر بخوانید: پرتقاضاترین گروه‌های بورس کدامند؟

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: انتظار می رود با پیاده‌سازی این راهکار جدید، معاملات بعدازظهرها انجام نخواهد شد و ساعات معاملات به سیستم سابق باز خواهد گشت، البته بستگی به شرایط بازار هم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اقدامات فنی این تغییرات زیرساختی در حال انجام است و به نظر می‌رسد تا دو الی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.