وضع اقتصاد کشور بهتر می شود/ رکود کرونایی فروکش کرد

بانک مرکزی در اطلاعیه ای با اشاره به شوک کرونا به اقتصاد ایران در فروردین ماه، از پیداشدن نشانه های مثبت مبنی بر بهبود عملکرد بخش حقیقی اقتصاد، همزمان با اقدامات مهار تورم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ همزمان وزارت صمت نیز از رشد تولید ۶۰ درصد گروه های کالایی در سه ماه نخست سال خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی، این بانک با اشاره به شوک منفی کرونا به عرضه و تقاضا در اقتصاد ایران اعلام کرد: شواهد موجود نشان می دهد که پس از کاهش قابل توجه فعالیت های اقتصادی در فروردین ماه ۹۹ متاثر از شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی، نشانه‌هایی از بهبود وضعیت وجود دارد. به عنوان نمونه، شاخص تولید صنعتی صنایع بورسی در اردیبهشت و خرداد ۹۹ در مقایسه با فروردین رشد داشته است.

از سوی دیگر رشد خرداد نسبت به اردیبهشت ۹۹ معادل ۱.۶ درصد و رشد نقطه به نقطه اردیبهشت نسبت به ماه مشابه سال قبل که منفی ۳.۳ درصد بود در خرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال قبل به صفر رسیده است.

این بدان معنی است که اثر منفی کرونا بر تولید این صنایع رفع شده است. بنابراین، نگرانی تعمیق رکود کاهش یافته و به نظر می‌رسد اقتصاد در مسیر بهبود عملکرد بخش حقیقی قرار گرفته است.

اینجا بیشتر بخوانید: اصلاح شیوه حکمرانی، پیش‌شرط بهبود اقتصاد کشور

در این زمینه آمارهایی که دیروز خبرگزاری فارس به نقل از معاون وزارت صمت از تولید ۳۶ کالای منتخب صنعتی داد نیز روند مثبت تولید در بهار را تایید می کند. زرندی اظهار کرد: از بین این کالاها، ۲۲ محصول با رشد تولید و ۱۳ محصول با کاهش مواجه و یک محصول بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خراسان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.