پروازهای ایران به ترکیه لغو شد/ برقراری مجدد پروازها از ۱۱ شهریور

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: کشور ترکیه مجددا اعلام کرد پروازهای کشورهای ایران و افغانستان تا اول سپتامبر ۲۰۲۰ به این کشور ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: با آنکه دیرپز مقرر شده بود از ۱۴ مرداد مجددا پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه برقرار شود، ساعتی پیش کشور ترکیه به ما اعلام کرد که پروازهای ایران و افغانستان به این کشور تا اول سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۱ شهریور ۹۹) ممنوع است.

وی ادامه داد: کشور ترکیه جلوگیری از شیوع ‌بیماری کرونا را عامل این لغو مجوز پروازی اعلام کرده است.

اسعدی سامانی گفت: طبق اعلام کشور ترکیه لغو مجوز پروازهای ایران و افغانستان به ترکیه، به درخواست وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه ترکیه انجام شده است.

روز ۲۹ تیرماه امسال بود که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به گفت: شب گذشته (۲۸ تیرماه)، کشور ترکیه اعلام کرد که از ساعت صفر بامداد ۲۹ تیرماه پروازهای ایران و افغانستان اجازه ورود به ترکیه را ندارند، پیش از این برنامه‌ریزی شده بود که پروازهای ترکیش ایرلاین به شهرهای ما بیاید همچنین پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ترکیه انجام شود اما ترکیه با صدور این پیام، اجازه انجام پرواز از ایران و افغانستان به ترکیه را صادر نکرد.

اینجا بیشتر بخوانید: پروازهای خارجی چه زمانی شروع می‌ شود؟

پس از این موضوع، امروز ۱۲ مرداد، بود که مقصود اسعدی سامانی گفت:‌ با اعلام کشور ترکیه، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه از روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد برقرار می‌شود اما در این پروازها فقط مسافرانی که «اقامت دائم» و «تابعیت» ترکیه را دارند امکان سفر به ترکیه دارند.

به گفته وی پروازهای ترکیه که پیش از این طبق مصوبه کشور ترکیه متوقف شده بود، از روز سه شنبه ۱۴ مرداد برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی مجددا برقرار خواهد شد و شرکت ماهان اولین‌ پرواز را انجام خواهد داد، البته کشور ترکیه اعلام کرده است که فقط مسافرانی که «اقامت دائم» ترکیه را دارند و «تابعیت این کشور» را دارند، امکان تردد به ترکیه برای آنها وجود دارد.

بنابراین گزارش از بعد از ظهر روز گذشته مجددا مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و افغانستانی به ترکیه لغو شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.