یک میلیون واحد مسکونی تا ۲ سال آینده به مردم تحویل می‌شود

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده ساخته و در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  مازیار حسینی در خصوص جزئیات جلسه ای که صبح امروز (شنبه) در حضور ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: جلسه مفصل و پرباری در محضر ریاست‌جمهوری و اعضای هیات دولت به مدت ۳ ساعت برگزار شد که در این جلسه راجع به عناوین مختلف حوزه مسکن بحث و بررسی شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: این جلسه با سه سرفصل در حوزه مسکن آغاز شد. ارائه گزارشی در خصوص موضوعات مرتبط با اقتصاد کلان حوزه مسکن و روندی که در ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته و به خصوص چند سال اخیر طی شد و همچنین راجع به اینکه سیاستگذاری‌ها برای آینده باید به چه سمت و سویی باشد، سرفصل نخست مباحث امروز در حضور ریاست‌جمهور بود.

حسینی بخش دوم مباحث مطرح شده در نشست دست اندرکاران مسکن با رئیس جمهوری را برنامه‌های عملیاتی و اجرایی وزارت راه و شهرسازی در خصوص رونق تولید مسکن عنوان کرد.

وی گفت: طرح اقدام ملی با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: هم اکنون عملیات ساخت مسکن در طرح اقدام ملی با ۵۷۰۰۸ واحد مسکونی شروع شد و در آینده نزدیک افتتاح، کلنگ زنی و آماده سازی زمین برای ۱۵۰ هزار واحد زیرمجموعه طرح اقدام ملی را با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت که گزارش این موضوع نیز در جلسه امروز ارائه شد.

وی گفت: ۱۶۵ هزار واحد مسکن مهری که به انشعابات آب و برق نیاز دارند، مقرر شد تا با همکاری با وزارت نیرو انجام شود و داخل مدار بیاید و در اسرع وقت تکمیل و به مردم تحویل شود. عملاً بخش عمده ای از این مسکن که مورد تقاضای مردم است و انتظار دارند تا هرچه زودتر تکمیل شود با این اقدام در مدار مصرف قرار خواهد گرفت.

حسینی ادامه داد: در چند ماه اخیر نزدیک به ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر را در سراسر کشور تکمیل کردیم و خدمات زیربنایی و روبنایی آن را هم آماده کردیم و تحویل مردم دادیم. بنابراین در حال جمع کردن و بستن پرونده مسکن مهر هستیم.

حسینی احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک با رئیس جمهوری برشمرد و گفت: در خصوص احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته است.

وی یادآور شد: در مجموع احداث ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی، تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی برنامه ای است که حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را تحت پوشش قرار می دهد و جریان سازی تولید مسکن را در مدار اصلی خود قرار می‌گیرد.

به گفته حسینی مجموع اقدامات انجام شده از برنامه‌های در دستورکار وزارت راه و شهرسازی در خصوص رونق دادن به جریان تولید مسکن در کشور است.

حسینی همچنین از وضعیت بازسازی مناطق سیل زده نیز نکاتی را ارئه کرد و گفت: از حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی که در سیلاب اخیر آسیب دیده یا تخریب شدند، ۴۰ هزار واحد تعمیری هستند که تا پایان مرداد کل واحدهای تعمیری به اتمام می رسند و تحویل مردم خواهند شد.

وی ادامه داد: در خصوص ۳۰ هزار واحداحداثی سیل زده نیز برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است. تاکنون از ۳۰ هزار واحد احداثی سیلاب زده مراحل پی کنی و فوندانسیون حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی شروع شده و در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.