بازار طلا در رکود شدید/ خرید و فروش مصنوعات طلا به صفر رسید

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار به صفر رسیده و بازار طلا در رکود شدیدی به سر می‌برد که با نزدیک شدن به ماه محرم این وضعیت طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ محمد کشتی آرای اظهار کرد: قیمت هر اونس طلا در ابتدای هفته گذشته ۱۹۰۲ دلار بود که در آخرین روز هفته‌ای که گذشت به ۱۹۶۱ دلار رسید این در حالی است که قیمت اونس تا ۱۹۷۷ دلار هم در طول هفته افزایش یافته بود.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر افزود: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم در ابتدای هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که در پایان هفته با رشد ۳۵۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: همچنین هر قطعه سکه طرح جدید با افزایش ۸۵۰ هزار تومانی در انتهای هفته از از ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزلر تومان به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صعود کرد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: هر قطعه نیم سکه نیز از با رشد ۴۰۰ هزار تومانی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت، اما قیمت سکه گرمی بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته در رقم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

اینجا بیشتر بخوانید: قیمت طلا، دلار، یورو، سکه و ارز در بازار ۹۹/۰۵/۰۹

وی بیان کرد:هر مثقال طلا در ابتدای هفته ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که در پایان هفته به ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۱۸ هزار تومانی به یک میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تاکید کرد: وضعیت خرید و فروش در بازار عادی است به همین دلیل حباب از ۹۵۰ هزار تومان ابتدای هفته به ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافته و بازار از تعادل نسبی برخوردار است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: طی هفته‌ای که گذشت بیشترین تاثیر بر روی افزایش قیمت سکه و طلا به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی بود و به دلیل اینکه نوسان نرخ ارز کم بود تاثیر ناصبوری قیمت‌ها نداشت.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تصریح کرد: خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار به صفر رسیده و بازار طلا در رکود شدیدی به سر می‌برد که با نزدیک شدن به ماه محرم این وضعیت طبیعی است.

انتهای پیام/

منبع: میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.