بازدید رئیس سازمان توسعه تجارت از پایانه‌های مرزی میرجاوه، میلک و گمشاد

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از پایانه‌های مرزی میرجاوه، میلک و گمشاد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم که همراه تنی چند از مدیران این سازمان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است از پایانه‌های مرزی این استان بازدید کرد.

زادبوم در بازدید از مرز میرجاوه اظهار داشت: میزان 78 میلیون دلار کالا طی سه ماهه سال‌جاری از طریق مرز میرجاوه به پاکستان صادر شده که رشد 18 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی با اشاره به اهمیت این مرز در توسعه صادرات غیرنفتی افزود:  کالاهایی از جمله کاشی و سرامیک، سیمان، محصولات کشاورزی، فرآورد‌های نفتی و پتروشیمی از بازارچه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر می‌شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در بازدید از مرز میلک، رویکرد این بازارچه را صادراتی توصیف کرد و گفت: از رقم 369 میلیون دلار صادرات استان سیستان و بلوچستان در 3ماهه نخست سال‌جاری، 63  درصد صادرات به کشور افغانستان صورت گرفته است.

وی افزود: مواد غذایی، لوازم خانگی،لوازم ساختمانی، آهن آلات، میوه و سیفی‌جات از جمله کالاهایی است که از بازارچه مرزی میلک به کشور افغانستان صادر می‌شود.

زادبوم در ادامه سفر خود، ضمن بازدید از بازارچه مرزی گمشاد گفت: بازارچه مرزی گمشاد در سه ماهۀ نخست سال جاری 61 میلیون دلار صادرات به کشور افغانستان انجام داده که نسبت به مدت مشابه سال 34 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با پایان بازدیدها در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.