جدیدترین اخبار از آزمون استخدام بخش خصوصی

محمد حسین قمری، دبیر چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما به توضیح جزئیات آزمون استخدام بخش خصوصی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در ادامه مهم ترین بخش صحبت های محمد حسین قمری را می خوانید.

♦بخش خصوصی سالانه حدود 150 میلیارد تومان هزینه می کند در ابزار های مختلف مثل روزنامه ها، سایت های کاریابی و.. که بتواند نیروهای کارآمد را جذب کند . مشاغل تخصصی و ویژه نیازمند برگزاری  آزمون ارزیابی است .

♦بیش از 2 و هزار و 400 شرکت و 18 هزار موقیعیت شغلی درآزمون چهارم فراخوان داده شده است.

♦مشاغل در 266 عنوان و  9 دسته شغلی  از جمله؛ مالی، اداری، سلامت، ای تی، برنامه نویسی و…هستند.

♦افراد در دسته دلخواه خود ثبت نام می کنند و پس از آن آزمون می دهند.

♦امسال آزمون ها اینترنتی است پس از آن به مصاحبه دعوت می شوند که امسال بر خلاف سال های گذشته حضوری انجام نمی شود  و این مرحله نیز به خاطر شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین با نرم افزار های مختلف برگزار می شود. پس از مصاحبه ای که صورت می گیرد، افراد برگزیده به کار دعوت می شوند.

♦این آزمون از سال 93 در دانشگاه شریف در مقیاسی کوچک تر انجام می شد و این ایده از سال 96 به صورت گسترده انجام شد، امسال چهارمین دوره از این آزمون است.

♦سال گذشته دسته فروش، بازیابی و آی تی بیش از شرکت کننده تقاضا داشت، امسال نیز این سه دسته و همچنین بخش سلامت بیشترین متقاضی را داشته است.

♦به علت افزایش تقاضا 6 هزار ظرفیت به موقعیت شغلی افزوده شد و مهلت ثبت نام نیز تا 12 مرداد تمدید شد.

♦این تاریخ دیگر قابل تمدید نخواهد بود؛ آزمون در شهریور و مهر ماه انجام می شود و پس از سه ماه افراد برگزیده مشغول به کار می شوند.

♦سال گذشته 90 درصد از افرادی که سه مهارت داشتند پذیرفته شدند، دفترچه های راهنما برای افرادی که پذیرفته نشده اند وجود دارد تا بتوانند مهارت های لازم هر شغل را بیابند و بتواند در آزمون های بعدی موفق شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرنیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.