رییس سازمان صمت گیلان تاکید کرد؛

حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با توجه به جلوگیری شدید قاچاق کالا و منع واردات کالاهایی که مشابه ان در کشور تولید می شود، هم اکنون بهترین شرایط برای تولیدات داخلی به ویژه صنعت نساجی فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از شاتا، رییس سازمان صمت گیلان افزود: در قالب مصوبات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ؛ محافظت از بقای واحدهای صنعتی و ادامه فعالیت آنها تحت هر شرایطی با تشریک مساعی و عزم فرابخشی همه نهادها امکان پذیر است.

وی ریل گذاری انجام مصوبات کارگروه را بر مبنای مصوبات قانونی و استفاده کامل از ظرفیت قانونی دانست و افزود: در همین راستا براساس تخصیص تسهیلات سالانه کارگروه؛ از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۵۵۷میلیارد تومان برای تامین نقدینگی و شتاب دهی به چرخ صنعت گیلان تسهیلات پرداخت شده است.

دلق پوش تصریح کرد: از سرگیری فعالیت واحیای صنایع راکد گیلان که در تملک بانکها و شرکتهای سرمایه گذاری وابسته به آنها و تامین اجتماعی(شستا) اولویت اصلی کارگروه ملی است و این چالش قدیمی در گیلان باید تعیین تکلیف گردد و باید مالکین این شرکتها برنامه عملیاتی و مشخص ارایه کنند.

اینجا بیشتر بخوانید: قطار پویش ملی«تولید، تداوم امید» در ایستگاه پنجم

گفتنی است هیاتی به همراه میثم زالی، دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید براساس پیگیری سازمان صمت برای حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ و قدیمی گیلان نظیر؛ ایحاگستر – صنایع نساجی پوشش، ایران پوپلین، ایران برک، ریسندگی خاور و فومنات- شرکت های چوکا و چوب اسالم ، رادکابل شمال و ذوب درفک به گیلان سفر کردند و از دو واحد ایحاگستر و پوشش بازدید بعمل اوردند و چالش ها، مشکلات و ظرفیتهای موجود این واحدها‌ را بررسی نمودند.

انتهای پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.