توسط سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت ابلاغ شد؛

فاز دوم سامانه جامع گارانتی به کلیه واحدهای تولید کننده و عرضه کننده

سرپرست اداره کل نظارت برخدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال ابلاغیه ای ضمن اعلام اجرای فاز دوم سامانه گارانتی کلیه شرکت های ارایه کننده خدمات پس از فروش (اعم از شرکت های واردکننده و پیمانکار گارانتی کننده) را ملزم کرد تا در سامانه مذکور ثبت نام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ باعنایت به دغدغه های موجود در جامعه پیرامون صحت و اصالت گارانتی کالاهای خریداری شده و حسب شکایات و گزارشهای مردمی از مشکلات موجود در فرایند گارانتی کالاهای موجود دربازار و کثرت مراکز و بنگاههای اقتصادی ارائه دهنده خدمات گارانتی در کشور، موضوع ساماندهی و مدیریت فرایند ارائه گارانتی کالاها از منظر اعتبارو صحت گارانتی بعنوان یکی از مطالبات بحق مردم در دستور کار قرار گرفت بر همین اساس طراحی و ایجاد سامانه گارانتی در سه فاز پیش بینی شده است که فاز اول آن مربوط به بخش تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی است و از سال گذشته اجرایی شده است . فاز دوم آن که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است با پیگیری های انجام شده در حال عملیاتی شدن است که با استفاده از این سامانه در فاز دوم می توان امکاناتی نظیر استعلام اصالت و گارانتی کالا، مشاهده لیست شرکتهای گارانتی کننده تایید شده توسط سازمان حمایت و شناسامه گارانتی، مشاهده شناسه کالا و شناسه رهگیری ، مدیریت نصابان برای کالاهای نصبی، مدیریت صفحات شرکتهای گارانتی کننده و مشاهده مراکز ارائه خدمات و نمایندگیهای مجاز از ویژگی های این سامانه است.

بر همین اساس می توان از سامانه گارانتی بعنوان گلوگاه مبارزه با قاچاق کالا نام برد که یکی از سامانه‌های مکمل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب خواهد شد.

با عملیاتی شدن آن استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش تسهیل و علاوه بر آن نیز استعلام اصالت گارانتی و خدمات پس از فروش برای مصرف کننده نهایی ممکن می شود.

به همین منظور سازمان حمایت طی نامه ای دستورالعمل ثبت نام در سامانه گارانتی را در تاریخ 17/4/1399 به کلیه، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات و تولیدکنندگان ارسال نموده است براساس این ابلاغیه تمامی شرکتهای گارانتی کننده ای که از سوی واردکنندگان یا تولیدکنندگان به سازمان حمایت معرفی شده و خدمات آنها مورد تایید قرار گرفته و شرکتهای واردکننده یا تولیدکننده ای که خود مسئولیت ارایه خدمات کالاهای وارداتی یا تولیدی خود را به عهده دارند مکلفند که در این سامانه به آدرس www.Irangs.irثبت نام و از صحت اطلاعات تعهدات گارانتی و کالاهای تخصیص یافته به آن اطمینان حاصل نمایند.

باتوجه به پیش بینی های انجام شده سامانه این قابلیت را خواهد داشت که مصرف‌کننده نهایی کیفیت خدمات شرکت‌های مختلف را بررسی و رتبه‌بندی کرده و با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب شرکت ارائه دهنده گارانتی اقدام کند.

اینجا بیشتر بخوانید: جریمه دو شرکت تولیدکننده فرآورده های نفتی

باعنایت به اینکه سامانه گارانتی که برای کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی با دوام در نظر گرفته شده است باید همه کالاهای مزبور قبل از عرضه در این سامانه رجیستر و ثبت شوند و از این طریق مردم می‌توانند با مراجعه به آن از اصالت و خدمات محصولی که خریداری می‌کنند، مطمئن شوند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.