رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

سرمایه‌های مردم در بورس یک فرصت استثنایی برای جهش تولید است / تورم و بیکاری با مشارکت مردمی قابل حل است

با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از فاز اول دام‌پروری صنعتی ۳ هزار رأسی و دو طرح دانش‌بنیان تولید علوفه سبز با روش کشت هیدروپونیک و تکثیر دام ممتاز با روش انتقال جنین بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ امروز سه‌شنبه ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۹ آیین بهره‌برداری از فاز اول پروژه‌ی دام‌پروری صنعتی ۳۰۰۰ رأسی مولد با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریالی و آغاز عملیات دو طرح دانش‌بنیان تولید علوفه به روش هیدروپونیک و تکثیر گاوهای ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین و انتقال آن، که در مجموعه‌ی زرین دام پایدار تدبیر راه‌اندازی شده است، با حضور محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مسئولان استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی برگزار شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم با اشاره به شرایط اخیر اقتصادی کشور گفت: اگرچه تحریم‌های ظالمانه‌، کشور و مردم را دچار مشکلاتی کرده است اما در اوج تحریم‌ها موفقیت‌های متعددی در عرصه‌های علم و دانش و تولید به‌دست آورده‌ایم.

مخبر اضافه کرد: گرچه فشار تحریم ها شرایط سختی را به اقتصاد کشور تحمیل کرده، اما در عین حال یک فرصت تاریخی در اقتصاد پیش آمده است که باید مورد توجه قرار بگیرد و آن هم جذب سرمایه‌های مردم به بازار سرمایه است.

وی افزود: اگر بتوانیم سرمایه‌های مردم در بورس را با یک برنامه‌ی درست و تدبیر مناسب به سمت فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی سوق دهیم، قطعاً اقتصاد کشور متحول شده و معضل رکود و تورم و بیکاری حل می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به تلاطم اخیر بازار ارز ادامه داد: امروز بیش از ۳۵ میلیارد دلار به صورت اسکناس پول در خانه‌های مردم است که اگر بتوان با تدبیر لازم آن را در چرخه‌ی اقتصاد به گردش درآوریم هم ثبات ارزی و هم رونق اقتصادی خواهیم داشت.

مخبر با تأکید بر این‌که ستاد اجرایی روی ۲ مسئله‌ی مهم امنیت غذایی و دارویی تمرکز دارد گفت: در هر کاری با اتکا به مدیریت جهادی و مشارکت خود مردم موفق عمل کردیم، برای نمونه تنها در سیستان و بلوچستان توانستیم با اجرای ۱۰ هزار طرح کوچک که خود مردم انجام دادند در مدت کوتاه ۴ ماه ۱۰ درصد نیاز گوشت کشور تولید و ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شد.

وی افزود: متأسفانه امروز ۹۰ درصد نهاده‌های دامی کشور هم‌چنان وابسته به خارج است که با توجه و تکیه به مردم و مدیریت جهادی می‌توان این وابستگی را به حداقل رساند و ستاد اجرایی با تمام توان در این مسیر گام برمی‌دارد تا این وابستگی‌ها را از بین ببرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: امیدواریم مجموعه‌ی زرین دام که در منطقه‌ی محروم زرندیه واقع شده است تا پایان سال تکمیل شده و میزان شاغلان آن از ۶۰ نفر به ۶۰۰ نفر افزایش یابد.

مخبر اضافه کرد: ان‌شاءالله تا پایان سال ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید مورد نیاز کشور در مجموعه‌های دام‌داری تحت حمایت ستاد اجرایی تولید و قدم خوبی برای تأمین امنیت غذایی کشور برداشته خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت مردم در حل مشکلات اقتصادی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با اجرای ۱۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال جدید هر خانه را به یک کارگاه تبدیل کنیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و ارتقای بهره‌وری از طریق دانش و تکنولوژی مثل طرح کشت هیدروپونیک علوفه می‌توان علاوه بر افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش تورم، معضل بیکاری را هم حل کنیم. مردم و به‌ویژه جوانان توانایی و انگیزه‌ی خود را ثابت کرده‌اند و تنها نیاز به حمایت و راهبری از سوی حاکمیت است.

گفتنی است در این مراسم، پروژه‌های مهم فاز اول دام‌پروری صنعتی ۳ هزار رأسی با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز و ۱۵ هزار تن شیر، تولید کشت هیدروپونیک علوفه‌ی سبز به میزان سالانه ۱۰۰۰ تن در هر ۱۰۰ مترمربع و تکثیر گاوهای ممتاز به روش تولید انتقال جنین آزمایشگاهی افتتاح گردید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.