زادبوم در دیدار با رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد؛

تشویق دانشجویان به فعالیت پژوهشی در حوزه صادرات غیرنفتی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجات ایران در دیدار با رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) بر افزایش همکاری‌های سازمان توسعه تجارت ایران و این دانشکده در حوزه‌های مرتبط تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشگاهی در گسترش فعالیت‌های پژوهشی در حوزه توسعه تجارت خارجی، تشویق دانشجویان رشته‌های اقتصاد و مدیریت به انجام فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی در حوزه‌های تجارت خارجی به ویژه صادرات غیرنفتی را ضروری دانست.

وی افزود: تدوین مبانی تئوری مسائل روز تجارت خارجی مانند موضوعات بانکی، بیمه‌ای، ضمانت صادرات، بازگشت ارز و … با دیدگاه‌های قشر دانشگاهی ارزشمند و  کاربردی است.

زادبوم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در سازمان توسعه تجارت ایران، کمیته پژوهش در این سازمان با هدف راهبری و سیاستگذاری فعالیت‌های پژوهشی در سطح کشور با موضوعات تجارت خارجی را یکی از اقدامات مثبت سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و از رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) خواست تا نسبت به معرفی دانشجویان علاقه‌مند مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت تدوین پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری در موضوعات صادرات غیرنفتی اقدام کنند.

در ادامۀ جلسه، مهدی صادقی‌شاهدانی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به وضعیت تجارت خارجی کشور و ضرورت توجه ویژه به صادرات غیرنفتی به عنوان پیشران توسعه در شرایط فعلی، از اعلام آمادگی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) جهت همکاری با سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه‌‎های پژوهشی، آموزش و سایر حوزه‌های مرتبط با تجارت خارجی  خبر داد.

صادقی وجود گروه‌های دیپلماسی اقتصادی و تجارت خارجی در دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) را یکی از ظرفیت‌های مهم این دانشکده دانست و خواستار همکاری در خصوص تقویت این مجموعه‌ها شد.

گفتنی است، در‌ پایان این جلسه مقرر شد مقدمات امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) فراهم شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.