وزیر صنعت:

نمایشگاه ساخت داخل، مصداق «هنر مقاومت» در برابر تحریم هاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزاری نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید را گام مهمی در جهت تعمیق داخلی سازی، خودکفایی و اجرای فرامین رهبری در خصوص رونق تولید دانست و آن را مصداق «هنر مقاومت» در مقابل تحریم‌ها برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  رضا رحمانی افزود: توجه به تعمیق و توسعه ساخت داخل، محور نخست برنامه‌های تدوین شده این وزارتخانه برای امسال است و این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی‌ها و نیازها در این حوزه است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر همواره بر مساله تولید، ساخت داخل و حمایت از کالای ایرانی تأکید داشتند و امسال را نیز سال «رونق تولید» اعلام کردند و وزارت صنعت نیز در همین راستا حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود و گام برداشتن در جهت رونق آن را در دستور کار قرار داده است.

رحمانی، برگزاری این نمایشگاه را اقدامی در راستای رونق تولید برشمرد و گفت: در این نمایشگاه نیازهای مختلف در زمینه قطعات و ملزومات اعلام می‌شود و شرکت‌های توانمندی که می‌توانند این نیازها را داخلی سازی کنند، اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی، نمایشگاه را مجالی برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها توصیف کرد و ادامه داد: جوانان متخصص ایرانی با تکیه بر فناوری‌های نوین، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی دارند و این نمایشگاه میدان لازم برای عرضه این توانمندی‌ها را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

نخستین نمایشگاه ساخت داخل با هدف معرفی و شناسایی نیازهای صنایع کشور در زمینه خودرو و قطعات آن، صنایع معدنی، لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی و مخابرات ۲۷ تا ۳۰ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.