افت شدید معاملات در بازار بورس امروز

امروز قیمت اکثر سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران با افت شدید روبرو شد؛ به طوری که نماگر اصلی بازار سرمایه با سقوط بیش از 700 واحدی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  با کاهش نرخ ارزهای خارجی و پاییین رفتن قیمت دلار از کانال ۱۲ هزار تومانی امروز شاخص بورس نیز با افت فزاینده‌ای روبه رو شد و ۷۰۳۵ واحد کاهش یافت.

این افت قیمت‌ها در بورس تهران در حالی رخ می‌دهد که در روزهای گذشته قیمت سهم‌ها به شدت افزایشی بود و شاخص‌های بازار توانسته بود رکوردهای پی در پی را به ثبت برساند. اما همانگونه که گفته شد امروز با افت کم سابقه نماگر اصلی بازار در این روزها، شاخص کل تا تراز ۲۴۶ هزار و ۲۶۷ واحدی پایین رفت. شاخص کل هم وزن نیز با ۱۸۶۶ واحد افت در تراز ۶۰ هزار ۸۵ واحدی نشست.

شاخص آزاد شناور نیز با ۷۷۸۶ واحد کاهش تا رقم ۲۷۴ هزار و ۶۵۰ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام ۵۱۹۴ و ۱۳۹۴۴ واحد افت کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندعباس و گروه مپنا به ترتیب ۶۴۴، ۳۹۱، ۲۷۰ و ۲۶۹ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند اما پتروشیمی نوری که به تازگی در بورس عرضه شده به تنهایی توانست ۱۳۶ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشته باشد و ۵ درصد رشد در قیمت آخرین معامله را تجربه کند. با فاصله بسیار زیادی گروه صنعتی ملی توانست تنها ۱۴ واحد از افت شاخص‌ها جلوگیری کند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی ارزش معاملات به رقم ۴۲۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی دست به دست شدن ۲۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

در گروه محصولات زراعی نیز ارزش معاملات حدود ۶۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۱ میلیون سهم و اوراق مالی بود. این گروه در جایگاه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفت.

بانک‌ها، خودرویی‌ها و فلزات اساسی پس از دو گروه یاد شده بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

اکثریت سهم‌ها در گروه‌های مختلف از جمله پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها شاهد کاهش فزاینده قیمت بودند که شرکت‌های بزرگی بورسی نیز در این گروه‌ها قرار دارند کاهش شدید شاخص کل بازار نسبت به شاخص کل هم وزن نشان می‌دهد که بزرگان بورسی تاثیر شدیدتری نسبت به کوچکترها در کاهش قیمت سهام داشتند.

در بورس تهران ۲۸۷ سهم با کاهش قیمت و ۳۷ سهم با رشد قیمت مواجه شدند در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای منفی به ۱۶۰ سهم رسید و تعداد نمادهای مثبت رقم ۴۶ سهم را تجربه کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱,۱۸۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

همچنین آیفکس با سقوط ۱۲۴ واحدی عدد ۳۱۸۷ را تجربه کرد ارزش معاملات فرابورس عدد ۷۴۷ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به ۱.۵ میلیارد سهم و ارواق مالی رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.