رئیس بانک مرکزی: نوسانات بازار ارز کوتاه مدت است

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی از کوتاه مدت بودن نوسانات بازار ارز خبر داد و در ادامه افزود: در هفته های آینده تعادل به بازار ارز باز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ رئیس بانک مرکزی بعد از جلسه با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به این موضوع که در اولین جلسه رسمی کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر بوده در ادامه افزود: امیدواریم با همکاری اعضای جدید کمیسیون، مسائل ارزی، پولی و بانکی در آینده با قوت بیشتری پیگیری و حل شود.

همتی در خصوص آنچه در این جلسه گذشت به جمعی از خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار ارز و ورود و خروج ارز از کشور و نحوه تامین ارز تجارت خارجی به اعضای کمیسیون ارائه شد.

رئیس بانک مرکزی نوسانات کوتاه مدت بازار ارز را ناشی از مسائل مربوط به ویروس کرونا و کاهش درآمد برخی محصولات و محدودیت‌های مرزی و نقصان در عرضه نسبت به تقاصا دانست و برطرف شدن این نوسانات را در آینده نزدیک نوید داد.

همتی نسبت به حضور بانک مرکزی در بازار به مردم اطمینان خاطر داد و در ادامه گفت: این موارد را با دوستان کمیسیون اقتصادی مطرح کردیم و با پشتیبانی مجلس و اقداماتی که در بازار انجام خواهد شد نوسانات رفع می‌شود.

اینجا بیشتر بخوانید: علت افزایش نرخ ارز چیست؟

رئیس کل بانک مرکزی در آخر با اشاره به اداره کشور در دو سال قبل باوجود تشدید فشارهای حداکثری دشمنان و اقدامات علیه جمهوری اسلامی گفت: از این به بعد اینکار را خواهیم کرد و در هفته‌ها و ماه‌های آینده ضمن بازگشت تعادل به بازار ارز برای تامین امکانات پولی، ارزی و مالی کشور و تامین رفاه خانواده‌ها تلاش مضاعفی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.