تسهیلات ازدواج به کدام زوجین تعلق می گیرد؟

مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: براساس متن قانون بودجه بند الف تبصره ۱۶ زوجینی که از تاریخ۱-۱-۹۶ به بعد ازدواج کردند و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات ازدواج نشدند می‌توانند برای دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ شهرزاد دانشمندی درباره پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین  اظهار کرد: به دلیل آنکه قانون گذار اولویت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت وام ازدواج تعیین کردند هیچ محدودیتی از لحاظ تامین منابع برای پرداخت تسهیلات به زوجین وجود ندارد.

وی افزود: زوجین برای تکمیل مدارک باید سریعا اقدام کنند و درصورت تکمیل مدارک و تعیین ضامن قطعا پرداخت تسهیلات انجام خواهد شد.
مدیراعتبارات بانک مرکزی درباره مراحل دریافت تسهیلات به زوجین گفت: سامانه ازدواج از سال ۸۸ ایجاد شده است تا مراحل پرداخت تسهیلات و امکان پیگیری متقاضیان از این طریق فراهم گردیده است.
دانشمندی تاکید کرد: زوجین باید در سامانه ازدواج بانک مرکزی ثبت نام خود را انجام دهند و بانک پیشنهادی و شعبه مورد تقاضا را تعیین می‌کنند و پس از مدتی بنابر تامین منابع از بانک عامل به تدریج متقاضیان به شعب معرفی می‌شوند تا با تحویل مدارک مورد نظر و تعیین ضامن معتبر و تایید از سوی شعبه مورد نظر پرداخت وام انجام می‌شود.
وی افزود: در صورتی که متقاضی پس از ۴۵ روز از زمان معرفی به شعبه تکمیل مدارک را انجام ندهد به طور خودکار از سامانه حذف خواهند شد و باید ثبت نام را مجدد انجام دهد.
مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: براساس متن قانون بودجه بند الف تبصره ۱۶ زوجینی که از تاریخ ۱-۱-۹۶ به بعد ازدواج کردند و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات ازدواج نشدند می‌توانند برای دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کنند.
مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: در دستورالعمل ارائه تسهیلات و سامانه ازدواج به شرایط ضامن معتبر اشاره شده است که براساس آن حقوق و مزایای ضامن معتبر پس از کسر کسورات باید کفاف پرداخت اقساط تسهیلات را بدهد و باید به تایید شعب برسد.
دانشمندی در ادامه افزود: ضامن می‌تواند کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی، انتظامی، نهاد ها، کمیته امداد، شهرداری ها، هلال احمر، بازنشستگان دولت و کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی فعال تعیین شود که حتما باید دارای فیش حقوقی و کسر از حقوق باشند که بتوانند به مدت ۷ سال بازپرداخت تسهیلات را ضمانت کنند.
وی تصریح کرد: ضمانت کاسب دارای پروانه کسب که در زمان ارائه تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر است و دارنده حساب جاری فعال و خوش حسابی که به تشخیص شعبه پرداخت کننده برسد نیز مورد قبول است.
مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: در مناطق روستایی ضمانت فردی از ساکنین روستا که صلاحیت و اهلیت توسط شورای اسلامی تایید شود اگر به تایید شعبه برسد قطعا می‌تواند به عنوان ضامن معتبر در نظر گرفته شود.
دانشمندی گفت: براساس قانون اعتبار ضامن باید از طریق شعب بانکی تایید شود و از نظر بانک مرکزی موارد ذکر شده می‌تواند ضامین معتبر در نظر گرفته شود.
وی در مورد نحوه شکایت متقاضیان وام ازواج گفت: سامانه‌ای برای شکایت متقاضیان در سایت بانک مرکزی در نظر گرفته شده است تا اگر متقاضیان با سخت گیری بانک‌ها مواجه شدند شکایت خود را به ثبت رسانند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.