انجام 6 سفر دریایی به امارات/ بازگشت ۲۳۰۰ مسافر به کشور

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح تازه‌ترین اقدامات این سازمان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: مشکلات شناورهای سنتی به وزارت امور خارجه منعکس شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، چنگیز جوادپور‌ اظهار داشت: سازمان ‌بنادر با رصد وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور چین، اقدامات خود در زمینه پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در کشور را از ابتدای بهمن ماه سال ۹۸ در دستور کار قرار داد.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته در این خصوص را می توان به دو بخش شامل اقدامات ستاد مرکزی و اقدامات بنادر تقسیم بندی کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی بازنگری در فرآیندهای عملیات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی متناسب با شرایط بهداشتی موجود به ویژه فرایند پاس شناورها، کنترل بهداشتی کشتی‌ها و خدمه شناورها، اقدامات مورد نیاز قبل از ورود کشتی به بنادر ابلاغ شد و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت، همچنین بازنگری در فرایندهای عملیات بندری سازمان متناسب با شرایط بهداشتی موجود به ویژه کنترل بهداشتی فرایندهای عملیاتی، کارکنان عملیاتی، تردد وسایط نقلیه زمینی و رانندگان خودروهای سنگین متردد در بنادر مدنظر قرار گرفت.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه راهنمای عملیات دریایی برای مالکین راهبران شناورها در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ به تمام بنادر ابلاغ شد، گفت: مشکلات شناورهای سنتی (لنج های چوبی و فایبرگلاس) و شاغلان آنها در رابطه با شیوع ویروس کرونا، به معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منعکس شد.

جوادپور با اشاره به اینکه تدوین، ابلاغ و اجرای راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها در زمان شیوع کرونا ویروس از دیگر اقدامات صورت گرفته بود، گفت: تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در ستاد و بنادر، ابلاغ و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ستاد و بنادر کشور و نیز ابلاغ و اجرای دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی در ستاد و بنادر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی است.

اینجا بیشتر بخوانید: فعالیت شبانه روزی در بنادر علی‌رغم شیوع کرونا

وی‌ از اعلام آمار موجودی کالاهای بهداشتی و ضدعفونی مربوط به کووید-۱۹ به وزارت صمت خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا همکاری و تسریع در واردات اقلام بهداشتی با هماهنگی ارگان‌های ذیربط و تعاونی لنجداران در دستور کار قرار گرفت.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ابلاغ طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا به همه بنادر کشور، گفت: تأمین تجهیزات لازم از قبیل تب سنج لیزری، تجهیزات ضدعفونی (پمپ سمپاش، مه پاش و غیره)، نصب تجهیزات ضدعفونی و شستشوی دست در بخش هایی از قبیل محل عبور مراجعان، مسافران و کارکنان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

به گفته جوادپور ضدعفونی کردن همه اماکن عملیاتی (اسکله، انبارها، ساختمان های عملیاتی و غیره)، تجهیزات بندری، شناورهای بازرگانی، محوطه های عمومی بندری، اماکن اداری، رفاهی، پایانه های تجاری و مسافری، شناورهای مسافری (۴۰ دقیقه قبل از مسافرگیری)، کوی‌های مسکونی، خودروهای سنگین و سبک متردد در بنادر و نیز انجام عملیات تب سنجی کارکنان، رانندگان خودروها و کامیون ها، کارکنان خدمات دریایی و بندری و ارباب رجوع بخش دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: با رایزنی و هماهنگی صورت گرفته بیش از ۲۳۰۰ نفر از هموطنان از کشور امارات که بیش از یک هفته به دلیل قطع پروازها دچار سرگردانی شده بودند از طریق انجام شش سفر دریایی با دو فروند کشتی مسافری به کشور بازگشتند.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری لازم با سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرها و پایانه ها صورت گرفت، اظهار کرد: علاوه بر این ابلاغ اجرای عدم ضرورت غربالگری بهداشتی در پایانه های مسافری داخلی توسط نیروهای بهداشت به بنادر انجام شد.

جوادپور همچنین به تهیه و ارسال راهنمای مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات و تأسیسات دریایی و فراساحل در شرایط پاندمی کرونا ویروس به بنادر اشاره کرد و گفت: اجرای بخشنامه IMO در خصوص مقررات ایمنی تعاملات پرسنل کشتی و ساحل ابلاغ و نامه وزارت امور خارجه در خصوص خروج کشتی ها و ملوانان خارجی از امارات به اتحادیه مالکان کشتی ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و اتحادیه تعاونی بار و مسافر ارسال شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.