ثروتمندان بعد از کرونا چقدر پولدار شدند؟

پاندمی ویروس کرونا در حالی دو ماهه شده که میلیون‌ها آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند، اما در همین دوره ثروتمندان آمریکا ثروتمندتر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در حالی که در ۲ ماه گذشته پاندمی ویروس کرونا باعث شده است تا میلیون‌ها آمریکایی شغل خود را از دست بدهند، اما در همین دوره ثروتمندان آمریکا ثروتمندتر هم شده‌اند.

گزارش جدید ای‌تی‌اف (شرکت «آمریکا برای عدالت مالیاتی») و مؤسسه مطالعات سیاست‌گذاری نشان داد که ثروت ثروتمندان آمریکا در زمان قرنطینه کرونا، یعنی بین اواسط مارس تا اواسط می، ۴۳۴ میلیارد دلار یا ۱۵ درصد افزایش یافته و کل ثروت خالص آنها از ۲.۹۴۸ میلیارد دلار به ۳.۳۸۲ تریلیون دلار رسیده است.

پنج ثروتمند برتر آمریکا، جف بزوس، بیل گیتس، مارک زوکربرگ، وارن بافت و لری الیسون روی هم شاهد رشد ۷۵.۵ میلیارد دلاری یا ۱۹ درصدی ثروت خود بوده‌اند.

ثروتمندان آمریکا علی‌رغم پاندمی کرونا ثروتمندتر شدند

در ۲ ماه گذشته این ۵ نفر ۲۱ درصد از کل افزایش ثروت کل میلیاردرهای آمریکا را که تعداد آنها بیش از ۶۰۰ نفر است، به خود اختصاص دادند.

اینجا بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان اهل کدام کشور هستند؟

مؤسس آمازون، بزوس و مؤسس فیسبوک، زوکربرگ، روی هم ۶۰ میلیارد دلار یا ۱۴ درصد از این ۴۳۴ میلیارد دلار را به خود تخصیص دادند.

طبق فهرست مجله فوربز در ماه مارس ۶۱۴ میلیاردر در آمریکا وجود داشت که دو ماه بعد این رقم به ۶۳۰ نفر افزایش یافت.

مؤسس تسلا، ایلان ماسک، شاهد بیشترین درصد رشد ثروت بود. ثروت او در این دو ماهه ۴۸ درصد جهش کرد و به ۳۶ میلیارد دلار رسید.

در همین دوره بیش از ۳۸ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست دادند، بیش از ۱.۵ میلیون آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۹۰ هزار نفر جان خود را به علت ویروس از دست دادند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.