وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛

بازسازی و نوسازی 50 واحد صنعتی بزرگ و 1500 واحد صنفی-تولیدی در سال 99

وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای بهره‌وری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع بزرگ و صنوف تولیدی را از جمله برنامه های مهم وزارت صمت در سال جهش تولید عنوان کرد و از بازسازی و نوسازی حداقل ۵۰ واحد صنعتی بزرگ و بازسازی و نوسازی حداقل ۱۵۰۰ واحد صنفی تولیدی در سطح کشور در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از سایت شاتا‌؛ رضا رحمانی تصریح کرد: این برنامه همسو با برنامه راه‌اندازی مجدد ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل و فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای صنعتی با اولویت تامین بازار ۸۰ میلیونی داخل کشور در سال 99 پیگیری می شود.

برنامه ریزی برای تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از شاخص های بسیار مهم و تاثیر گذار در جهش تولید، توجه به بازار 80 میلیونی داخل و تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل است.

رحمانی گفت: در گام نخست این پروژه، افزایش تولید و تقاضای محصولات لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، تلویزیون و کولر آبی و همچنین فرش دستباف در سطح بازار داخل در دستور کار است.

اینجا بیشتر بخوانید: پیش بینی ثبت نام سه هزار و ۸۸۳ واحد تولیدی و صنعتی در سامانه تاپ

وی افزود: برای تقویت زنجیره‌های صنایع منتخب و افزایش رقابت پذیری آن ها این وزارتخانه اجرای بسته های سیاستی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش صنایع منتخب شامل صنایع نساجی، پوشاک و چرم، صنایع خودرو، صنایع لوازم خانگی، لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی، صنایع پایین دست پتروشیمی و محصولات از کاغذ را در دستور کار قرار داده است.

توجه به توسعه بازار و وتقویت برندهای ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه بازار ۸۰ میلیونی داخل و همچنین توجه به ظرفیت های صادراتی کالاهای ایرانی به خصوص به کشورهای همسایه نیازمند ارتقاء جایگاه برند های ایرانی و کیفیت تولیدات داخلی است.

رحمانی گفت: این مهم در صنایعی همچون لوازم خانگی و فرش دستباف از اهمیت فراوانی برخوردار است و با وجود همه محدودیت ها، می توانیم با مهیا شدن عرصه برای بروز و ظهور توان تولید داخل در حوزه صنایع لوازم خانگی، به سمت احیا و تثبیت جایگاه برندهای ایرانی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.