رفع ممنوعیت صادرات مرغ، جوجه و تخم ‎مرغ به افغانستان

رایزن بازرگانی ایران در کابل از رفع ممنوعیت واردات جوجه یک روزه، مرغ و تخم‌مرغ ایران از سوی دولت افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدمهدی جوانمرد قصاب، رایزن بازرگانی ایران در کابل اظهار داشت: طی چند وقت اخیر تولید جوجه یک روزه و مرغ در کشور مازاد بر نیاز داخلی صورت گرفته است، به همین دلیل در این زمینه فرصت صادرات وجود دارد و بازارهای صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از راه‌های تنظیم بازار و جلوگیری از زیان تولید‌کنندگان داخلی توجه به بازارهای مهم صادراتی از جمله افغانستان است و با توجه به اظهار نظر اخیر سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری افغانستان، مبنی بر رفع ممنوعیت واردات جوجه یک روزه، مرغ و تخم‌مرغ، فرصت صادرات به این کشور برای ایران فراهم است.

اینجا بیشتر بخوانید: ارزش صادرات ایران به عراق افزایش یافت

رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت: افغانستان یکی از بازارهای مهم صادراتی ایران است که راه را برای ورود محصولات ایرانی باز گذاشته است و صادرکنندگان ایرانی می‌توانند از این فرصت برای صادرات محصولات خود به کشور افغانستان استفاده و همچنان از افغانستان دان و غذای مرغ به ایران وارد کنند.

گفتنی است، حدود یک‌ونیم ماه پیش دولت افغانستان پس از گسترش ویروس کرونا، واردات مرغ، تخم مرغ و جوجه را از کشورهای همسایه از جمله ایران متوقف کرده بود که در حال حاضر این ممنوعیت رفع شده است. سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری افغانستان روز دوشنبه از لغو منع واردات مرغ، تخم مرغ و جوجه یک روزه براساس نیازمندی‌های این کشور خبر داد و گفت: بازرگانان افغان می‌توانند با توجه به نیازمندی‌های کشور تخم‌مرغ، مرغ و جوجه یک روزه وارد کنند و محدودیتی در این راستا وجود ندارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.