رعایت اصول مشتری مداری برای تجاری شدن رجا

مسؤولیت و بار اصلی در جابه‌جایی‌ها و خدمات رسانی به مسافران به ویژه زائران بارگام امام رضا (ع) بر دوش رؤسای قطار و مأموران مؤظف قطارها اعم از: ترنست‌رانان، سرمهمانداران، مهمانداران، مأموران فنی و خدماتی است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسم تجلیل از مأموران برگزیده قطارها، در خصوص برگزاری این برنامه اظهار کرد: این برنامه به رسم یک سنت هر ساله در رجا برای مأمورانی است که مجبورند برای خدمات دهی به هموطنان همیشه در سیر باشند برگزار شده است، تا از تلاش این همکاران قدرانی شود.

محمد رجبی در خصوص بخش‌های مختلف رجا که در خدمات دهی مستقیم به مردم فعال هستند گفت: مجموعه فعالیت‌هایی که در بخش مأموران قطار داریم، یکی شرکت نوین صنعت رجا از شرکت های زیرمجموعه رجا و دو واحد دیگر در خود شرکت رجا به نام‌های مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر قطارها و دیگری اداره کل اعزام و خدمات راهبری است.

وی در خصوص سانحه اتفاق افتاده در سال گذشته برای قطار زاهدان و تقدیر از خانواده مرحوم جعفری تیرتاشی همچنین مصدومان سانحه مذکور و دیگر مصدومان سوانح ریلی برای مأموران قطارهای این شرکت اظهار داشت: یکی از همکاران عزیز و خدوممان که بسیار کوشا و با اخلاق بود، در این حادثه جان خود را از دست داد و تعدادی مصدوم شده‌اند، شرکت رجا تمام تلاش خود را برای بهبود سلامتی این افراد انجام داده و همچنان پیگیر است.

مدیرعامل رجا به جدی گرفتن مباحث ایمنی در قطارها افزود: ایجاد مدیریت HSE در رجا برای اهمیت ویژه قائل شدن به این موضوع بود و امیدواریم با تلاش‌هایی که همکاران‌مان در این مدیریت انجام می‌دهند میزان خطر را به حداقل‌ترین حد ممکن برسانیم.

رجبی با اشاره به بنیان رجا که بر اساس مشتری مداری است گفت: علیرغم تمام مسایل و مشکلاتی که بعضاً برای قطارها در سیر به دلایل گوناگون بوجود می‌آید، تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا مسافران ما از خدماتی که ارائه می‌دهیم راضی باشند.

وی به رعایت اصول مشتری مداری برای تجاری شدن و اهمیت آموزش در این خصوص اشاره کرد و افزود: در این راستا باید 6 اصل طلایی مدیریتی برای اصول مشتری‌مداری شامل: رفتار صمیمانه و دوستانه با مشتریان، داشتن زبان بدن مناسب برای مهمان‌نوازی، شنونده خوب بودن، صادق بودن، تعهد داشتن به حرف‌هایی که زده می‌شود و حفظ خونسردی در مواقع مهم و ایجاد حس آرامش در مشتریان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا به اصل مهم که همان تجاری سازی است برسیم. 

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اهمیت دادن به اصول فوق در تمام ارکان شرکت به طور ویژه توسط کلیه مأموران قطارها را مورد تأکید ویژه قرار داد و اظهار داشت: در این راستا یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها راضی نگه داشتن مسافران از خدمات ارائه شده به آنها در طول مسیر سیر است.

رجبی به اهمیت بهداشت و تمیزی در قطارها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: همه دست‌اندرکاران باید برای ضدعفونی کردن قطارها از مواد ضد عفونی کننده خاص و در بازه زمانی‌های کوتاه‌تر همچنین رعایت بهداشت توسط مأموران با استفاده از دستکش‌ و ماسک اهتمام ویژه داشته باشند.

در پایان این مراسم، از مأموران برگزیده قطارها در سطوح رئیس قطار، ترنست‌ران، سرمهمانداران و مهمانداران، مأموران فنی تقدیر ویژه به عمل آمد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.