مهندس بهزادپور با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ بیمه باید رشد جدی داشته باشد، گفت: اعتقاد داریم آینده اقتصاد متکی به صنعت بیمه است.
به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی؛ مهندس بهزادپور در نشست هم اندیشی شبکه فروش بیمه گیلان در رشت، افزود: اکنون طبق آخرین آمارها ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود ۲ است که باید این عدد را به ۳ برسانیم که برای هر درصد افزایش باید سه برابر میزان کنونی سرمایه جدید وارد این عرصه شود.
وی با تاکید بر ضرورت آماده کردن صنعت بیمه برای مشارکت مردم اظهار داشت: صنعت بیمه مثل بورس و بانک نیست بلکه به دلیل برخورداری از ثبات نسبی ناشی از قدرت ارزیابی ریسک و ابزارهای متنوع برای تامین مالی نقطه اتکاء و روشن اقتصاد کشور است.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه صنعت بیمه کشور در سال ۱۴۰۰ ، ۱۱۵ هزار میلیارد تومان فروش داشته است، گفت: در حال حاضر دارایی شرکتهای بیمه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است اما صنعت ۶ برابر نقدینگی کشور تعهد دارد که این نشانه شجاعت و ریسک پذیری بالای صنعت بیمه در حال مشکلات ناشی از تحریم است.
وی فلسفه بیمه را توزیع ریسک دانست و افزود: مجموعه صنعت بیمه صنعت منسجمی است که همواره با وجود فراز و فرود، رشدی نسبی داشته و نیروی انسانی بسیار متخصص و با انگیزه ای دارد.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان اینکه آنچه موجب متمایل کردن مردم به بیمه می شود، اعتماد به صنعت است، گفت: اگر اعتماد مردم نباشد، موفق نیستیم و اگر همه خدمات را داشته باشیم اما حمایت مردم نباشد، هیچ کاری نمی توان انجام داد.
وی با تاکید بر برآورده کردن انتظارات مردم اظهار داشت: مردم انتظار خدمات روان تر، ارزانتر و سهلتر را از بیمه دارند که این خواسته آنها به حق است، بنابراین باید تلاش شود تا خدماتی را که می خواهند به آنها ارائه کنیم.
مهندس بهزادپور خاطرنشان کرد: با وجود چالش های جدی که با آن روبرو هستیم نقاط مثبت بسیاری هم در عرصه صنعت بیمه وجود دارد.
وی همچنین به ورود سرمایه جدید در بخش بیمه، اصلاح آرایش نیروها، افزایش بهروری نیروهای موجود و اصلاح فرآیندها و تعریف راهبردهای جدید در کنار پروژههای بزرگ را از جمله اقداماتی برشمرد که برای نیل به اهداف صنعت بیمه ضروری است.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین اظهار داشت: اگر بیمه مرکزی نظارتش را کامل و هوشمند نکند در هدایت صنعت بیمه موفق نیست که اجرای سوئیچ برای این امر اولین گام است.
وی با بیان اینکه به شدت مخالف تخلفاتی هستیم که اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: پیگیر موضوعات آییننامه ۱۰۲ و ۷۵ هستیم، هر چند که این آییننامهها به کندی پیش میرود و روند آنها ایده آل ما نیست اما بخش های مختلف باید آن را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کنند.
بهزادپور در ادامه نگاه کلی صنعت بیمه را حمایت از بخش فروش این حوزه عنوان کرد و گفت: با وجود مشکلاتی که ممکن است بخش فروش با آن روبرو باشند اما وظیفه اصلی ما نباید رها شود و باید تلاش کنیم که به مردم خدمت و رضایت آنها را جلب کنیم.
وی با بیان اینکه مردمی ترین حوزه در گذشته حال و آینده صنعت بیمه است، گفت: مردم سال گذشته بیش از ۵۲ میلیون فقره خسارت از بیمه دریافت کردند و امسال نیز پیشبینی میشود که این میزان به ۶۰ میلیون برسد.
وی صنعت بیمه را جزء مردمیترین نهادهای کشور دانست و گفت: باید برای جلب اعتماد مردم به صنعت بیمه گامهای نهایی را برداریم و برای تحقق اهداف از مشورتهای تخصصی بهره گیریم.
وی همچنین با تاکید بر نقش بی بدیل بخش فروش؛ نقش جلب اعتماد مردم به بیمه های عمر و زندگی توسط شبکه فروش را از مهم ترین خدمات برای صنعت بیمه ذکر کرد.