افت 83 درصدی تعهدات معوق در ایران خودرو
قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو از رشد تولید ۱۰۰ دستگاه خودرو در این شرکت طی ۷ماه گذشته خبر داد گفت: تعهدات معوق این شرکت نیز ۸۳ درصد کم شد.
به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از حمید مرادی قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال جهش تولید تا ششمآبان ماه جاری با تلاش کارکنان و حمایت شبکه بزرگ قطعه سازان، بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه رشد را به ثبت رسانده است و ۵۴ درصد افزایش را نشان می دهد.
وی گفت: همچنین گروه صنعتی ایران خودرو طی مدت مذکور بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو روانه بازار کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۸ درصد را تجربه کرده است.
وی با رد شائبه احتکار و دپوی خودرو در پارکینگ این خودروساز گفت: طی دو سال گذشته برخی افراد به ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودروساز را طرح کرده اند که این موضوع صحت ندارد .
قائم مقام اجرایی مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به تحریم های صنعت خودرو تصریح کرد: طی دو سالی که تحریم های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، هیچ وقت تولیدرا متوقف نکرده ایم. برخی از قطعات با فن آوری بالا و الکترونیکی به دلیل مشکلات ارزی با تاخیر از گمرک ترخیص شده و در این مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید و استفاده بهینه از زمان های در دسترس برای تولید ، ناچاریم خودروها را با کسری برخی قطعات تولید کنیم.
اینجا بیشتر بخوانید: محصولات ایران خودرو با نسل جدید قوای محرکه در راه بازار
مرادی با بیان اینکه این خودروها پس از طی مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می شوند و بدنبال ترخیص قطعات مورد نیاز، در اولین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می شود خاطرنشان کرد: این اقدام موجب می شود تا سرعت تجاری سازی و تکمیل خودروها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهداتمان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع تر محقق شود. زیرا اگر تولید خودرو تا زمان تامین قطعات متوقف شود، روند تولید محصولات به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.
مرادی تصریح کرد: آمار تمامی خودروهای دارای کسری قطعه و نوع قطعات آن به نهاد های نظارتی گزارش داده می شود.
وی تاکید کرد: اگر خودرویی با تاخیر به دست مشتریان برسد ، علاوه بر تثبیت قیمت این خودروها برای مشتریان ، خودروساز بابت تاخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تاخیر نیز می پردازد. بنابراین زیان ماندگاری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز است.
مرادی تصریح کرد: باتوجه به این که از زمان تجاری سازی محصول تا دریافت پلاک و تحویل به مشتری حدود چهارده روز زمان لازم است ، طبیعی است که تعدادی خودرو در پارکینگ خودروسازان منتظر حمل باشند و این خودروها نیز همگی به نام مشتری فاکتور شده و مراحل تحویل را سپری میکنند.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم