آلودگی هوا تا حد «ناسالم برای گروه‌های حساس« در 5 شهر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته دما در اردبیل و سواحل خزر افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و شهرهای ایران، گفت: امروز هوا در برخی شهرها شامل تهران، کرج، اراک، اصفهان و قزوین در حد ناسالم برای گروه‌های حساس آلوده است و این به دلیل وجود جوی آرام است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در برخی ساعات وزش باد شدید در خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان داریم.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته دما در اردبیل و سواحل خزر افزایش می‌یابد، افزود: روز آینده بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهیم داشت و بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب، بارش پراکنده برف و باران و وزش باد در شمال‌غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه گستره بارش‌‌ها غرب و جنوب غرب را در کنار شمال‌غرب کشور دربرمی‌گیرد همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، زاگرس مرکزی، زاگرس شمالی و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر این سامانه بارشی فعال خواهد بود.

‌ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت، گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و 2 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر همچنین زنجان و ارومیه با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده در 22 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.