شاه‌ میرزایی در پاسخ به رخداد اقتصادی:

مقاومت اتحادیه طلا در فروش اینترنتی انحصارطلبی است/ کوتاهی اتحادیه طلا و کسب و کار مجازی در فروش طلا در بستر اینترنت

معاون خدمات و تجارت وزارت صمت گفت: مقاومت اتحادیه طلا در فروش اینترنتی به دلیل انحصارطلبی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ علیرضا شاه‌میرزایی
معاون خدمات و تجارت وزارت صمت در نشست خبری گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران در پاسخ به سوال به خبرنگار رخداد اقتصادی پیرامون مقاومت اتحادیه طلا پیرامون فروش طلا در بستر اینترنت اظهار کرد: اینکه کسانی یا نهادهایی دلایلی را پیرامون منع خرید و فروش طلا در بستر طلا مطرح می‌کنند باید مورد بررسی قرار گیرد و ظاهر وباطن این مباحث سنجیده شود.

وی افزود: اینکه مجموعه‌هایی پول مردم را دریافت کردند اما طلا ندادند دلیل نمی‌شود که فروش طلا را در بستر اینترنت لغو کنیم.

معاون خدمات و تجارت وزارت صمت تصریح کرد: ما درصدد هستیم تا تضامینی را از طریق نهادهای مالی مانند بیمه، بانک وسایرنهادها ایجاد کنیم تا اعتماد ما به بسترهای اینترنتی در حوزه فروش طلا فراهم شود.

شاه‌میرزایی با بیان‌اینکه فروش طلا در بستر اینترنت در همه جای دنیا مرسوم است خاطرنشان کرد: کسانی هستند که می‌گویند طلا رااز اینترنت خریداری نکنید اما خودشان در شبکه‌های اجتماعی بدون مجوز فعالیت می‌کنند بنابراین بنده معتقدم به جای فروش طلا درشبکه‌های اجتماعی غیرمجوز در بستر سایت‌های اینترنتی مجوز دار این خرید و فروش انجام شود.

وی تاکید کرد: با اتحادیه طلا برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم که به زودی مجوزهای لازم در حوزه خرید و فروش طلا در بستر اینترنتیفراهم شود.

معاون خدمات و تجارت وزارت صمت با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها از خرید و فروش طلا منع شدند گفت: درست است که نهادهایمالی از این موضوع منع شدند اما در بحث تضمین بدون شک می‌توانند کمک کننده سایت‌های اینترنتی مجوز دار باشند.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه مقاومت اتحادیه طلا در گذشته در خرید و فروش این کالا در بستر اینترنت انحصارطلبی بوده است اظهار کرد: اتحادیه طلا و اتحادیه کسب و کار مجازی در حوزه فروش طلا در بستر اینترنت کوتاهی کردند و این رویه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفتهدر دولت سیزدهم به زودی اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.