مدیرعامل بیمه رازی در نخستین رویداد «سه شنبه های پاسخگو» اعلام کرد؛

افزایش حدود اختیارات نمایندگان و شعب

«علی جباری»، مدیرعامل شرکت بیمه رازی ، در نخستین رویداد «سه شنبه های پاسخگو» حضور پیدا کرد تا نه تنها به سوالات مستقیم نمایندگان این شرکت پاسخ دهد، بلکه بر پررنگ شدن هر چه بیشتر نقش شبکه فروش در ادامه فعالیت شرکت تاکید کند و انبوهی از تسهیلات تازه برای توسعه و تقویت فعالیت آنها را نوید بدهد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛،مدیرعامل شرکت بیمه رازی که در «لایو اینستاگرامی» یک و نیم ساعته با مشارکت حدود ۱۰۰۰ نفر حضور داشت، این روش را اقدامی برای همفکری هر چه بیشتر با مخاطبان به ویژه نمایندگان شرکت دانست و تاکید کرد که «در اتاق مدیرعامل به روی هیچ نماینده ای بسته نیست» و «هیچ پیامی از سوی نمایندگان، بی پاسخ نخواهد ماند.»

در این سه شنبه که با اعطای نخستین «تندیس پاسخگویی» به مدیرعامل شرکت همراه بود، «روزنامه رازی» حاوی اطلاعات روزانه ویژه شبکه فروش و کارکنان شرکت نیز متولد شد و البته خبر انتشار «ماهنامه رازی» هم در همین رویداد اعلام شد.

این تعامل دو سویه مدیرعامل بیمه رازی چند ویژگی مهم داشت. نخست این که «اولین جلسه» از این رویداد، به بررسی مسائل و مشکلات نمایندگان اختصاص یافت. دیگر این که سوالات آنها به صورت مستقیم دریافت و برای همه آنها چاره اندیشی شد. دیگر این که بر لزوم تقویت و تجهیز شبکه فروش، بر اساس استانداردهای واقعی و کارآمد تاکید شد.

 شعب و شبکه نمایندگی، هویت تخصصی بیمه رازی هستند.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی در این جلسه تعاملی غیرحضوری با تاکید بر این که بر اساس رویکردهای جدید شرکت ، شعب و نمایندگان از اعتبار و اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و نقش نمایندگان در حفظ و توسعه بازار بیمه شرکت، نقش بسیار مهم و اساسی است و معتقدم هویت تخصصی بیمه رازی در شعب و نمایندگی هاست، گفت: نماینده فقط یک «فروشنده» نیست، بلکه عضوی از خانواده بیمه رازی است که در خط مقدم فعالیت بیمه گری شرکت بعنوان یک بیمه گر است و علاوه بر تسلط به فنون بازاریابی، دارای دانش بیمه ای و بویژه مدیریت ریسک می­باشد، بنابراین همه معاونین و مدیران شرکت باید تلاش کنند تا شعب و نمایندگان شرکت هر چه زودتر به جایگاه واقعی و شایسته خود برسند.

دکتر جباری با بیان این که بازار بیمه و ماهیت آن با بازارهای دیگر متفاوت است، بدین صورت که، گرچه به عملیات بیمه گری عنوان “صنعت” داده شده است ولی عناصر و مولفه های یک صنعت که تشکیل دهنده بازار آن صنعت هستند چندان با ماهیت ویژگی های عملیات بیمه گری منطبق نیست ، به جهت اینکه در بازار بیمه خرید و فروش صورت نمی گیرد ، خاطرنشان کرد: در کار بیمه گری یک عقدی منعقد می شود و بر این اساس عنصر اساسی یک بازار که اصل عرضه و تقاضا است در بازار بیمه مصداق روشنی ندارد و رقابت در این بازار فقط در ارائه خدمات و تسهیلات و نحوه استفاده از خدمات بیمه ای است. بنابراین مزیت رقابتی در بازار بیمه در ارائه تسهیلات و خدمات بیمه ای است، بنابراین می بایست نمایندگان در بازاریابی و فعالیت برای جذب پرتفوی، اختیارات کامل داشته باشند تا آنها بتوانند به تحقق اهداف کلان شرکت کمک کنند.

جباری ضمن این که از نمایندگان خواست در حفظ بازار فعلی بکوشند، «شبکه نمایندگی» را درگاه ارتباطی اصلی شرکت با مردم و مشتریان دانست و از آنها خواست بازار را رصد و ارزیابی کنند و نقطه نظرات بازار را بدون واسطه به شرکت منتقل کنند.

حدود اختیارت نمایندگان تغییر می کند

مدیرعامل شرکت بیمه رازی با اشاره به این که پنج چرخش استراتژیک، ۱۵ هدف کلان و ۲۰ راهبرد به عنوان نقشه راه شرکت برای تغییر و تحول اساسی، تدوین و ابلاغ شده است ، تاکید کرد: ما باید وضعیت موجود را اصلاح کنیم چرا که شاخص های فعلی در وضعیت موجود، جایگاه شرکت را در صنعت بیمه پایین آورده است . در حال حاضر سهم ۱.۵ درصدی پرتفوی در کنار سهم حدود ۵/۲ درصدی از کل خسارت بازار، در شان بیمه رازی نیست و ما با حرکت از «ستاد محوری» و سایر استراتژیهای ابلاغی به «شعبه و نماینده محوری» و چهار استراتژی دیگر این نسبت ها را به درستی تغییر خواهیم داد.

او با تاکید بر این که «ستاد» شرکت منطقه سیاست گذاری، راهبری، نظارت و کنترل را عهده دار می باشد و باید از اجرا جدا شود، اظهار کرد: یکی از مسیرهای تحول آفرینی شرکت، توجه به نقش کلیدی نمایندگان و شعب به عنوان بازوی اصلی شرکت در تعامل با بازار هدف است، اما واقعیت این است که با حدود اختیارات کنونی، تحولی رخ نخواهد داد.

دکتر جباری کاهش زمان نرخ دهی و رقابت در ارائه تسهیلات و شرایط مناسب به بیمه گزاران از جمله تحولات پیش رو خواند و با اعلام این که دستورالعمل افزایش حدود و اختیارات شعب و نمایندگی ها، طی روزهای آینده ابلاغ می شود، گفت: با رتبه بندی و درجه بندی شعب و نمایندگان، از این پس شعب و نمایندگان که فعالیت بیشتری داشته باشند، امتیازاتی در افزایش حدود اختیارات خواهند گرفت.

صدور بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت با شرایط خاص

دکترجباری در پاسخ به سوالی درباره نحوه صدور بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت، به وجود ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور اشاره کرد که رانندگان ۸۰ درصد آنها گواهینامه ندارند و گفت: طبیعی است که در چنین شرایطی، صدور بیمه نامه شخص ثالث توجیهی ندارد ولی معتقد هستیم با توجه به اینکه این موضوع یک چالش ملی است، همه دستگاه های مسئول باید برای حل این مشکل کمک کنند.

مدیرعامل بیمه رازی به ضریب خسارت بالای بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت اشاره کرد و با بیان این که «صدور این بیمه نامه در شرکت بیمه رازی با ملاحظاتی انجام می شود»، اظهار کرد: اگر ارزیابی نماینده یا شعبه بیمه رازی از بیمه گذارانی که مشتری ماست، و سایر پرتفوی آنها نزد شرکت می باشد، صدور بیمه نامه بصورت گزینشی ، بلامانع است.

حق بیمه ها رقابتی می شود

دکتر جباری همچنین در پاسخ به خواسته نماینده ای مبنی بر لزوم رقابتی تر شدن نرخ های بیمه نامه ها، با تایید این که در سنوات گذشته، سرعت و شرایط نرخ دهی در بیمه رازی نسبت به رقبا سخت تر و «سنگین تر» بوده است، گفت: آن روند باعث شده است که حتی بخشی از بازار از دست شرکت خارج شود، اما به زودی اختیارات و نظام، ارزیابی ریسک به نمایندگان و شعب واگذار می شود که بر اساس آن در چارچوب نرخ های فنی، صدور بیمه نامه تسهیل خواهد شد.

وی همچنین از تعریف جشنواره های مختلف فروش با هدف جذب مشتری در قالب قوانین و مقررات موجود خبر داد و تاکید کرد که در این رویدادها، نرخ و مشخصات بیمه نامه متناسب با شرایط جغرافیایی نیز می تواند متغیر باشد.

فروش اقساطی بیمه نامه با همکاری سیستم بانکی

مدیرعامل بیمه رازی همچنین با اعلام خبر توافق با دو بانک از بانکهای معتبر برای ارائه تسهیلات فروش بیمه نامه، گفت: قانون اجازه نمی دهد فروش بیمه نامه شخص ثالث بیش از شش قسط انجام شود، ولی شرکت راهکار جدیدی به این منظور در نظر دارد تا از یکسو حق بیمه شرکت در اسرع وقت و به صورت نقدی وصول شود، و از سوی دیگر بیمه گزار شرکت بتواند مبلغ بیمه نامه خود را تسهیلات دریافت نموده و بصورت قسطی به بانک پرداخت کند.

او که در پاسخ به دغدغه یکی از نمایندگان مبنی بر کاهش فروش بیمه نامه شخص ثالث به دلیل افزایش تورم سخن می گفت، اظهار کرد: در توافقی که به زودی با یک یا دو بانک حاصل خواهد شد، متناسب با شرایط اقتصادی و تقاضای بیمه گذار امکان ارائه تسهیلات برای بیمه گذار شخص ثالث فراهم خواهد شد.

پاسخ به دو درخواست

آقای جباری همچنین درباره علل عدم تخصیص کارمزد به بیمه گذار حقوقی دولتی گفت: ایراد و اشکال جدی به این موضوع وارد است و بنده نیز قبلا در زمان اصلاح آیین نامه پیشنهاداتی به همکاران داده ام و معتقد هستم عدم تخصیص کارمزد به پرتفوی حاصله از بیمه گذاران دولتی صحیح نمی باشد. بنابراین مجدداً مراتب را طی نامه ای به دبیر کل محترم سندیکا جهت پیگیری اصلاح این بخش از آئین نامه کارمزد خواهم داد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست «امحای اسناد تاریخ گذشته» که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد، گفت: اسناد حسابداری و مالی بر اساس قانون باید تا ۱۰ سال حفظ شوند، اما سایر اسناد را باید معاونت اداری و مالی با همکاری معاونت فنی بررسی کنند و علاوه بر تصمیم گیری جهت امحاء آنها، میتوانند با تهیه میکرو فیلم، سریع تر نسبت به امحاء اقدام کنند و حتماً این موضوع پیگیری خواهد شد.

بیمه رازی افزایش سرمایه می دهد

از او که درباره « اعطای سهام شرکت به نمایندگان» سوال شده بود، با تاکید بر این که اساسا از این وعده مسئولان پیشین بی اطلاع است، گفت: البته من از این که نمایندگان، سهامدار شرکت باشند و به آن احساس تعلق کنند، استقبال می کنم.

مدیرعامل بیمه رازی همچنین با تاکید بر این که این شرکت باید هر چه سریعتر جزو پنج شرکت اول بازار قرار بگیرد، از افزایش سرمایه به عنوانی یکی از قدم های اصلی و یکی از زیرساخت های اصلی برنامه تحول بیمه رازی یاد کرد و نوید تحقق آن را در آینده نزدیک داد.

اصلاح سیستم فناوری اطلاعات شرکت

جباری همچنین انتقاد از کندی سیستم آی تی شرکت را پذیرفت و با بیان این که در ایام پیش از نوروز، این کندی بیشتر هم شده بود، گفت: با ورود تیم متخصص جدید فناوری اطلاعات به شرکت بیمه رازی، نه تنها کندی ها برطرف می شود، بلکه تحولات خوبی در این حوزه پیش بینی شده است که به مرور آنها را مشاهده خواهید کرد.

تخصیص سود مشارکت به نمایندگان

دکتر جاری همچنین با تاکید بر این که در بیمه رازی و برنامه های جدید شرکت، «حمایت از نمایندگان، شعار نیست»، بخش عمده سود عملیات بیمه گری شرکت را از محل فعالیت نمایندگان دانست و با ابراز خرسندی از تخصیص سود مشارکت به نمایندگان برای اولین بار در بیمه رازی گفت: البته به نحوه محاسبه این سود اشکالاتی وارد شده است که انشاا..  به سرعت اصلاح خواهد شد ولی بیمه رازی برای اولین بار در راستای تحقق استراتژی نماینده محوری، تصمیم به پرداخت سود مشارکت در منافع گرفت و پرداخت نمود.

تغییر در نحوه تبلیغات شرکت

مدیرعامل بیمه رازی در واکنش به پیشنهادی مبنی بر تغییر نحوه تبلیغات شرکت، «خدمات»، «سرمایه انسانی» و «اطلاع رسانی» را سه مولفه اصلی فعالیت بیمه رازی در راستای بهبود ارتباط مشتری با شرکت خواند و با تاکید بر این که «روابط عمومی» در کنار «بازاریابی» است، ادامه داد: ایجاد تغییر در حوزه روابط عمومی با همین نگاه صورت گرفت و از این پس هزینه برای تبلیغات و بازاریابی به گونه ای خواهد بود که به بهبود بازار بیانجامد.

تجدید نظر در پراکندگی شعب و نمایندگی ها

وی همچنین در پاسخ به درخواستی مبنی بر ایجاد یک باجه سرپرستی در شهرستان «ملایر»، سیاست کوچک سازی یا جمع آوری شعب که پیش از این در شرکت رایج بود را پایان یافته خواند و گفت: همه امور، حتی همکاری با استارت آپها و ورود به دنیای بیمه گری دیجیتال، باید در بستر نمایندگان انجام شود، از این رو مدل جدید و درستی برای تاسیس و توزیع نمایندگان و شعب در سراسر کشور تعریف خواهد شد.

او تاکید کرد که در روش جدید، شعبه می تواند بسیاری از تسهیلات و خدمات بیمه ای از جمله خسارت ها را بپردازد که این کار افزایش رضایتمندی مشتریان و امکان رقابت نمایندگان را در بازار افزایش خواهد داد.

آموزش نمایندگان تقویت می شود

مدیرعامل بیمه رازی همچنین احصای نیازهای آموزشی نمایندگان را الزامی خواند و با تاکید بر این که «آموزش ضرورت و مقدمه موفقیت در فعالیت ها است و مانند اکسیژن برای سازمان است»، گفت: آموزش های خلاقانه و کاربردی، برای نمایندگان در دستور کار است.

پاسخ به درخواست بیمه نمایندگان

جباری در ادامه، لزوم رفع دغدغه های معیشتی، ثبات شغلی، بازنشستگی نمایندگان را یادآور شد و با بیان این که طرحی در حال تدوین است که بر اساس آن بخش عمده ای از دغدغه های اشاره شده نمایندگان شرکت بیمه رازی مرتفع خواهد شد، گفت: این طرح برای  اولین بار در صنعت بیمه توسط بیمه رازی انجام خواهد شد تا آینده شبکه فروش بیمه رازی را تضمین کند. این طرح با مشارکت شرکت و خود نمایندگان برای تضمین رفاه و رفع دغدغه های آتی نمایندگان بیمه رازی اجرا خواهد شد.

تقویت حضور فیزیکی بیمه رازی در استان ها

مدیرعامل شرکت بیمه رازی همچنین با ابراز ناخرسندی از کمرنگ بودن حضور فیزیکی این شرکت در قالب ساختمان های استیجاری شعب و باجه ها در استانها گفت: افزایش حضور فیزیکی شرکت در کشور، هویت آن را تقویت و حتی فعالیت نمایندگان را تسهیل می کند.

وی همچنین اعلام کرد که به زودی نمایندگان بیمه عمر شرکت بیمه رازی می توانند از فضاهای موجود در ساختمان این شرکت به عنوان محل ملاقات و یا دفتر کار مشارکتی استفاده کنند.

دکتر جباری تقویت و تجهیز شعب و نمایندگی ها را نیز از اقدامات در دستور کار دانست و ادامه داد: واقعیت این است که در شرایط کنونی، شعب بیمه رازی در استان ها و حتی شهرستان های بزرگ کشور برای توسعه فعالیت های بیمه رازی، سازماندهی نشده اند. در راستا چرخش استراتژیک اول، شعب بیمه رازی به عنوان هویت تخصصی بیمه رازی محسوب شده و به عنوان پشتوانه شبکه نمایندگی در ارائه تسهیلات و خدمات بیمه ای حضور قوی در سراسر کشور خواهند داشت بطوریکه در سازماندهی جدید مدیران استان ها به عنوان جانشین مدیرعامل در استان ها قرار گرفته اند و از لحاظ سطح سازمانی نیز هم سطح مدیران ستاد می باشند. علی ایحال یک شعبه را نمی توان با چند نفر نیروی محدود اداره کرد، بلکه برای توسعه ارتباطات باید از توان فنی و دانش جوانان بهره برد.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی در پایان این گفت و گو، تاکید کرد که نظرات همه نمایندگان شرکت و اعضای انجمن های صنفی نمایندگان باید در تدوین مقررات، بخشنامه ها و ضوابط مد نظر قرار گیرد، چرا که منافع نمایندگان و منافع شرکت، در راستای یکدیگر است و ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۰ به فضل الهی و تلاش خانواده بیمه رازی سال اوج بیمه رازی و تحولات اساسی خواهد بود.

گفتنی است در پایان گفتگو ،تندیس پاسخگویی توسط مدیریت روابط عمومی و بین الملل در جهت تقدیر از پاسخگویی ، به دکتر جباری ، مدیر عامل بیمه رازی تقدیم شد.

قابل ذکر است برنامه «رازی پاسخگو» که به ابتکار روابط عمومی و بین‌الملل بیمه رازی ایجاد شده است ، هر هفته در برنامه زنده با عنوان «سه شنبه های پاسخگویی» با حضور مدیران ارشد و پاسخ به سوالات شبکه فروش و در شبهای ماه مبارک رمضان در برنامه زنده اینستاگرامی با عنوان «ضیافت نور» با گزارش فعالیت مدیران بیمه رازی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.