آیا ارزهای صادراتی به کشور بازمی گردد؟

رییس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: من اعتقاد دارم که ارز ۹۵ درصد صادرکنندگان کوچک و متوسط ایران به شکل‌های مختلف به اقتصاد کشور برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ عدنان موسی‌پور در پاسخ به این پرسش که در حوزه تعهد ارزی و بازگشت ارز صادراتی چالش‌های زیادی به وجود آمده است. به نظر شما چرا ارز صادراتی به کشور برنمی‌گردد؟ اظهار داشت: من با قاطعیت به شما می‌گویم که صددرصد ارز صادراتی برمی‌گردد؛ منتها نه با مکانیزم‌های رسمی که بانک مرکزی تعریف کرده است.

وی با ذکر مثالی عنوان کرد: اگر قرار است یک صادرکننده کوچک ۵۰ هزار دلار صادر کند، خب بقیه صادرکنندگان چه می‌کنند؟ پول حواله می‌زنند تا به حساب‌شان بیاید. خب این امکانات برای این گروه وجود ندارد؛ وگرنه به شکل‌های مختلف این پول تاب می‌خورد و در قالب ریال ایرانی وارد کشور می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران و قطر تصریح کرد: هر صادرکننده کوچک و متوسطی را که دیدید صادراتش تکرار شده، بدانید که ارز خود را برمی‌گرداند. صادرکننده که قدرت مالی زیادی ندارد. بالاخره باید پول را برگرداند تا بتواند دوباره خرید کند. به خاطر همین می‌بینید که در مرزها و به خصوص در مرزها جنوبی قبل از داستان ارزی، اشتغال‌زایی تقریبا خوبی اتفاق افتاده بود.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: نکته‌ای که وجود دارد، این است که در ایام تحریم ما نام صادرکننده را سرباز اقتصادی گذاشته‌ایم. سرباز اقتصادی باید در دید باشد؟ تحریم‌ها هوشمند است و مسیرها را به راحتی می‌بندند.

اینجا بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: من اعتقاد دارم که ارز ۹۵ درصد صادرکنندگان کوچک و متوسط ایران به شکل‌های مختلف به اقتصاد کشور برمی‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: سایت خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.