چلندری در نشست خبری با اصحاب رسانه:
۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲۳ شرکت هواپیمایی خارجی در حال پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) هستند
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر ۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲۳ شرکت هواپیمایی خارجی در حال پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) هستند اما یکی از مشکلات هواپیماهای داخلی این است که گاهی باید پرواز خالی داشته باشد و این صرفه اقتصادی برای ایرلاینها ندارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه «سعید چلندری » در نشست خبری ششمین نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک افزود: از این میزان پروژه در فرودگاه امام معادل ٢١٠٠ میلیارد تومان آن از منابع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تامین شده و مابقی از سوی بخش خصوصی تامین اعتبار شده است.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ( ره) با اشاره به آغاز ساخت فاز دو توسعه فرودگاه امام گفت: ترمینال جدید فرودگاه امام با مساحت ۴١٠ هزارمتر مربع در دستور ساخت قرار گرفته و برای ساخت این ترمینال مذاکرات خوبی با دو شرکت خارجی و ۴شرکت داخلی انجام شده و پیش بینی می شود که هزینه ساخت آن بیش از 3 میلیون یورو خواهد بود.
وی ضمن تبریک هفته حمل و نقل، فرودگاه امام خمینی(ره) را یکی از مهمترین دروازههای ورودی و خروج کشور دانست و گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۳۰۰ پرواز مسافری از این فرودگاه انجام میشود و مسافرانی که از فرودگاههای کشورهای دیگر وارد فرودگاه میشوند، انتظارات ویژه و متناسب با سایر کشورها دارند.
وی افزود: به دلایل مختلف در حدود ۸ سال گدشته آنطور که باید به این فرودگاه توجه نشده و زیرساختهای لازم در این شهر فرودگاهی مهیا نشده است، اما با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی و همچنین تاکیدات سازمان هواپیمایی، اقدامات مهمی در این شهر فرودگاهی انجام شد.
چلندری با اشاره به عملیات اعزام حجاج نیز از شهرفرودگاهی امام گفت: بیش از ۵۰ درصد از حجاج با بالاترین سطح خدمات از این فرودگاه جابجا شدند.
چلندری گفت: همچنین امسال حدود ۲۰۰ هزار زائر و بیش از ۸۹درصد پروازهای عتبات از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) انجام شد.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به بهرهبرداری از ترمینال سلام اشاره کرد و افزود: این ترمینال از نظر استاندارد با تمام ترمینالهای پیشرفته در فرودگاههای مختلف دنیا برابری می کند.
وی با اشاره به پتانسیلهای فرودگاه که برخوردار از منطقه ویژه تجاری و اقتصادی است، گفت: منطقه ۲۴۰ هکتاری از این منطقه ۴هزار هکتاری که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی دارد، در دستور کار قرار گرفت که ۱۰۷ هکتار آن آماده بهرهبرداری است.
چلندری خاطرنشان کرد: شرکتهای فعال بر اساس دانش بنیان و لجستیکی و هایتک قرار است در این منطقه فعالیت داشته باشند و از این تکنولوژیها نیز در این منطقه استفاده خواهد شد.
سرپرست شرکت شهر فرودگاههای امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: با بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان به تفاهم رسیدیم و تا پایان سال بخش زیادی از این مناطق واگذار میشود.
وی افزود: خیلی از تجار کشور برای استفاده از مشوقهای مالیاتی مناطق آزاد در این مناطق سرمایهگذاری کردند و مشکل تردد به این مناطق و شهرها دارند که با آغاز فعالیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی انتطار میرود بخش زیادی از فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان و هایتک به این شهر فرودگاهی سرازیر شود.
چلندری افزود: با توجه به ممیزی سازمان هواپیمایی کشور که برای اخذ گواهینامه فرودگاهی انجام شده، همکاران اقدامات مورد نیاز از جمله رفع برخی خطرات حاشیهای را آغاز کردند.
وی افزود: یکی از مباحث اصلی، بهسازی باند اصلی فرودگاه است که فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
چلندری خاطر نشان کرد: با احداث ترمینال سلام در قسمت جنوبی باند فرودگاه، احداث باند دوم شمالی را در دستور کار قرار دادیم که به زودی عملیات احداث آن که بیش از هزار میلیارد تومان است آغاز میشود.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست احداث دارد که ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن از منابع شهر فرودگاهی و مابقی از طریق بخش خصوصی تامین میشود.
به گفته چلندری، عملکرد ۸ ماهه امسال نشان میدهد ۱۳۴ درصد رشد جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که البته سال گذشته هنوز به طور کامل از بحران کرونا خارج نشده بودیم. و پیش بینی ما این است که تا پایان امسال بیش از 7 میلیون و 500 مسافر از این فرودگاه جابجا شوند.
چلندری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲۳ شرکت هواپیمایی خارجی در حال پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) هستند، گفت: یکی از مشکلات هواپیماهای داخلی این است که گاهی باید پرواز خالی داشته باشد و این صرفه اقتصادی برای ایرلاینها ندارد و باید بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود تا برای شرکتها صرفه اقتصادی داشته باشد.
انتهای پیام/