معاون حمل و نقل وزیر راه خبر داد؛

مصرف روزانه 50 میلیون لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:‌در بخش حمل و نقل درون و برون شهری و ریلی روزانه 50 میلیون گازوئیل مصرف می‌شود، در حالی که این رقم باید 40 میلیون لیتر باشد.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ شهرام آدم‌نژاد امروز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 50 میلیون لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل درون شهری،‌برون شهری و ریلی مصرف می‌شود.

وی ادامه داد:‌در شرایط صحیح و منطقی باید 40 میلیون لیتر گازوئیل مصرف شود و بنابراین نظام توزیع کشور باید اصلاح شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: هاب توزیع بار باید اصلاح شود و ظرفیت کامل ناوگان مورد استفاده قرار گیرد و بارهای ریل‌پسند به سمت خودش برود.

آدم‌نژاد افزود:‌راهبردی در حال تهیه است تا 10 میلیون لیتر مازاد مصرف روزانه گازوئیل باید اصلاح شود و این موضوع باید در ستاد سوخت دنبال شود.

آدم‌نژاد گفت: امسال برای اولین بار بودجه سال 99 بر اساس طرح جامع حمل ونقل طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین پنجره واحد صدور مجوز شرکت‌های لجستیک دنبال شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دیپلماسی حمل و نقل کارهایی آغاز شده است، گفت:‌ما برای هر کشور که با آن کشور ارتباط حمل و نقل داریم کتابچه‌ای با راهبرد اطلاعات تدوین کرده‌ایم.

آدم‌نژاد ادامه داد: ما جریان جابجایی بار را در منطقه کاملا رصد می‌کنیم. ایران در تقاطع شمال- جنوب و شرق- غرب دارد و باید به این مسئله توجه داشت.

وی گفت: دو ویژگی مهم این کریدور اتصالات از شمال- جنوب و غرب- شرق به این کریدور است.همچنین میزان کالا از افغانستان وصادرات به ترکیه را رصد می‌کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت واحد مرزها هنوز به سازمان راهداری داده نشده است، اضافه کرد: متاسفانه به این دلیل یکپارچگی را از دست داده‌ایم و میزان تعلل و خواب در مرزها افزایش یافته است.

آدم‌نژاد اظهارکرد:‌ از هفته گذشته سامانه تخلیه عادلانه بار در بندر شهید رجایی راه‌اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم حداقل های حقوق مسافر رعایت شود،‌گفت:‌باید حقوق مسافر را اصلاح کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر تجاری‌سازی پروژه‌های حمل و نقلی در کشور انجام نشود نمی‌توان برقی کردن و شبکه‌های آزادراهی و غیره را مدنظر قرار داد.

آدم‌نژاد بیان کرد: امسال 5 و نیم درصد افزایش ترانزیت ریلی داریم که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

وی گفت: همچنین در حوزه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دو هدف دنبال می‌شود که اول قطب اول بار و دوم قطب دوم مسافر است. به هر حال سود فرودگاه بین‌المللی از ترانزیت است و فرودگاه امام این نقش را دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.