رونمایی از سامانه ارتباطات شورای نگهبان
به منظور توسعه ارتباطات شوراي نگهبان و تسهيل تعاملات و تقويت ارتباط دوسويه مردم با اين شورا در دو حوزه مسووليت شوراي نگهبان يعني حوزه حقوقي اعم از مصوبات مجلس، اساسنامهها و استعلامات ديوان عدالت اداري و همچنين تفسير اصول قانون اساسي و حوزه انتخابات، سامانه ارتباطات شوراي نگهبان رونمايي شد و این شورا از امروز علاوه بر تلفنگویا و ایمیل، از اين طريق نيز شنواي سوالات، نظرات، انتقادات و پيشنهادات مردم شريفمان خواهيم بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سخنگوی شورای نگهبان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اينكه از ابتدا گزارشها، سئوالات و پيشنهادات مردم به صورت دستهبندي شده دريافت ميشود، همين موضوع موجب تسريع در اقدام و پاسخدهي بهموقع به مردم ميگردد. ضمن اينكه در اين سامانه سئوالات متداول و پرتکرار نيز به همراه پاسخ آنها در دسترس عموم مردم عزيز قرار خواهد گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان اين سامانه پل ارتباطي مردم شريف و نامزدهاي محترم انتخاباتي با شوراي نگهبان است تا به صورت مستقیم ارتباط گرفته و به سهولت درخواستها و موارد مد نظر خود را ارسال و پاسخ كنند.
طحان نظیف اظهار داشت: از دیگر ویژگیهای مهم «سامانه ارتباطات شورای نگهبان»، دریافت شکایات و مستندات داوطلبان انتخابات و همچنین دریافت گزارشات مردمی از تخلفات انتخاباتی (مردم ناظر) در زمان برگزاری انتخابات است؛ كه علاوه بر تسهيل ارتباط مردم و نامزدهاي انتخاباتي با اين شورا، موجب اقدام بهموقع اين شورا در مواردي است كه نياز به اقدام سريع دارد.
بنا بر اعلام سخنگوی شورای نگهبان از مزيتهاي سامانهی مذکور در ايام برگزاري انتخابات اين است كه هنگام ارسال و ثبت شکایت هر یک از داوطلبان انتخاباتي، علاوه بر سهولت ارسال متن شکایت و مستندات آن، کد رهگیری صادر و جهت پیگیری در اختیار داوطلب مربوطه قرار ميگيرد.
راهاندازي این سامانه صرفهجويي در وقت داوطلبان و هزینههای رفتوآمد، نیروی انسانی و هزينههاي جانبي أخذ شکایات را در پي دارد و زحمت مراجعه حضوري داوطلبان انتخاباتی كه از اقصا نقاط كشور به ستاد مركزي أخذ شكايات كه در تهران مستقر بود را از بين ميبرد.
اين سامانه گامی مؤثر در راستای تسهیل دسترسی، ثبت و ارائه شکایت، رسیدگی به شکایات، حذف برخي هزينهها و… در امر انتخابات است.
انتهای پیام/