تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار شما!

تاثیر رنگ برای انجام کسب و کارهای مثل خرید عمده موادغذایی و یا خرید عمده لوازم آرایشی به ویژه برای پروژه های اتازه تاسیس کاری سخت و دشوار است. در واقع باید گفت که تاثیر رنگ فرآیندی سخت و چالش برانگیز است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی در مطلب زیر به تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار شما اشاره شده است.

تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار
•تاثیر روانشناسی رنگ در کسب و کار
تاثیر رنگ برای انجام کسب و کارهای مثل  خرید عمده موادغذاییو یا خرید عمده لوازم آرایشی به ویژه برای پروژه های اتازه تاسیس کاری سخت و دشوار است.  در واقع باید گفت که تاثیر رنگ  فرآیندی سخت و چالش برانگیز است.
تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار یکی از مهم ترین مسائلی است که در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است. چشم هایتان را ببندید و آخرین کالایی را که از یک برند خریداری نموده اید، به یاد بیاورید! آیا رنگ لوگوی آن برند را به یاد دارید؟
به احتمال فراوان پاسختان مثبت است. گاهی اوقات رنگ لوگوی برندی که از آن خرید می کنید، بیشتر از قیمت محصول در ذهنتان ماندگار می شود و این یعنی جاودانگی یک برند! این جا است که تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار مشخص می شود.

 

اشتباه نکنید؛ پالت ها و تئوری رنگ ها تنها مختص هنرمندان و نقاشان نیست. صاحب هر کسب و کاری که هستید، نیازمند آشنایی با اصول روانشناسی رنگ ها بوده و در صورت غفلت از تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار ضربه خواهید خورد. به یاد داشته باشید که درک چگونگی به کارگیری اصول روانشناسی رنگ ها در کسب و کار می تواند بازاریابی و فروش شما را تحت تاثیرات مثبت یا منفی قرار دهد. موفقیت کسب و کار شما در گرو فروش بیشتر و جذب مشتری است. اگر چنین نباشد، موفق عمل نکرده اید. برای این که به سوی موفقیت گام بردارید، تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار را نادیده نگیرید.

تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار

آشنایی با روانشناسی رنگ ها
حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که منظور از روانشناسی رنگ ها چیست؟
تحقیقاتی که به بررسی تاثیر رنگ ها بر چگونگی رفتار و تصمیم گیری های انسان می پردازند، تحت عنوان روانشناسی رنگ نامیده می شوند. تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار موجب شده است که برندهای بزرگ و صاحب نام به استفاده از رنگ های خاص روی آورده و بدین ترتیب در اذهان ماندگار شوند.
امروزه مفهوم روانشناسی رنگ و تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار به یکی از مهم ترین موضوعات در کسب و کارهای امروزی و حوزه های گوناگونی همچون بازاریابی، فروش، طراحی، هنر و… تبدیل شده و زمینه ای را فراهم ساخته است که محققان و کارشناسان بسیاری به انجام تحقیقاتی در این رابطه روی آورده و به کشفیات و مشاهدات مهم و قابل توجهی دست پیدا کنند.
به نقل از مقاله روانشناسی رنگ ها منتشر شده در آکادمی اینفوگرام :
روانشناسی رنگ ها یکی از مهم ترین شاخه های روانشناسی است که اصلی ترین هدف آن به نمایش گذاشتن تاثیر رنگ ها بر روی تصمیم گیری های روزانه می باشد. رنگ ها قدرتمند هستند. شما می توانید با استفاده از قدرت رنگ ها به برندسازی پرداخته وکسب و کار خود را به سوی موفقیت سوق دهید.

 

رنگ

روانشناسی رنگ ها

لوگوها که هویت بصری یک برند محسوب می شوند، از چندین نشانگر تصویری همچون شکل ها، شماره، کلمات و نمادها تشکیل می شوند. اما آنچه بیش از سایر اجزای لوگو در ذهن ماندگار می شود، رنگ لوگو است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که رنگ موجب افزایش شناخت برند تا سقف 80 درصد می شود. چه چیزی بهتر از این؟!

حال که کم و بیش با مفهوم روانشناسی رنگ ها آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده است که تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار را مورد بحث قرار دهیم.

آیا تا به حال چیزی درباره بازاریابی عصبی شنیده اید؟!

شاید عجیب به نظر برسد، اما بازاریابی عصبی یکی از پر بازده ترین شیوه های بازاریابی است که در دنیای امروز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. بازاریابان با استفاده از این استراتژی به ایجاد تغییراتی در روش بازاریابی خود پرداخته و بدین ترتیب مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهند. اصلی ترین هدف بازاریابی عصبی این است که مغز متوجه شود مشتریان در زمان خرید چگونه تصمیم گرفته و روشی که مجموعه مورد نظر برای بازاریابی در نظر گرفته است، چه اثری بر مشتریان می گذارد.

گفتنی است که حدود 93 درصد مشتریان ظاهر بصری یک محصول را مهم ترین عامل برای خرید آن محصول معرفی کرده و از دیگر عوامل اثرگذار بر این تصمیم گیری به جنس، قیمت و… اشاره می کنند. 85 درصد این افراد بر این باورند که رنگ محصول دلیل اصلی خرید آن ها است. نتیجه تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آن است که مشتریان حدود 90 ثانیه بعد از این که یک محصول را می بینند، درباره خرید آن تصمیم گیری می کنند. جالب است بدانید که حدود 62 تا 90 درصد تصمیم گیری خرید بر اساس رنگ محصول انجام شده و بر همین اساس گفته می شود که رنگ تا 80 درصد شناخت و محبوبیت یک برند را ارتقا می دهد. به تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار و افزایش مشتری ایمان آوردید؟!

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که پس از اطمینان از تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار از جانب صاحبان کسب و کارها پرسیده می شود، این است: چطور می توان از روانشناسی رنگ ها در کسب و کار استفاده نمود؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال تا پایان همراهمان باشید.

تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار

رنگ

تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار؛ چگونه از روانشناسی رنگ ها بهره ببریم؟

 

ابتدا باید بدانید که هیچ راهنمای معینی برای انتخاب رنگ برند در دسترس نیست. بنابراین اگر بپرسید که مناسب ترین رنگ برای برند من کدام است؟ به شما خواهیم گفت که بستگی دارد!

یکی از روش های موجود برای انتخاب رنگ برند استفاده از تکنولوژی های جدید نظیر هوش مصنوعی و یا علومی همچون روانشناسی رنگ ها و بازاریابی عصبی است که به خوبی از تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار آگاه هستند. از تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار غافل نباشید و سعی کنید با انتخاب یک رنگ مناسب برای برندتان موفقیت را برای خود به ارمغان بیاورید.

رنگ برند

 

محققان در سال 2006 میلادی به انجام تحقیقی در رابطه با تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار روی آوردند که نتیجه آن بسیار جالب بود. بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق هرچه رنگ برند مناسب تر باشد، فروش آن بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید که پیش بینی واکنش مشتری نسبت به تناسب رنگ از خود رنگ حائز اهمیت تر است. بنابراین انتظار می رود که صاحبان کسب و کار با در نظر گرفتن تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار،رنگی را برای بازاریابی برند خود مورد استفاده قرار دهند که با کسب و کارشان تناسب داشته باشد.

رنگ مناسب شخصیت برند
رنگ ها تاثیر مستقیمی در شخصیت برند دارند. هر رنگی دارای مجموعه ای از ویژگی های خاص است. شما به عنوان صاحب کسب و کار بهتر است بیش از این که برای انتخاب رنگ برند تلاش کنید، به حمایت از شخصیتی بپردازید که می خواهید با استفاده از آن برندتان را به نمایش بگذارید. بنابراین از خودتان بپرسید که: من دوست دارم شخصیت برندم چگونه باشد و چطور می توانم رنگ ها را به منظور انتقال این شخصیت مورد استفاده قرار دهم. با انتخاب رنگ مناسب شخصیت برند، تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار را به چشم خواهید دید!
جذب مخاطب با رنگ مناسب برند
جالب است بدانید که محیط زندگی افراد به ویژه درک فرهنگی آن ها موجب شده است که رنگ مناسب از دیدگاه مردان با رنگ مناسب از نظر زنان فرق داشته باشد. بر همین اساس مردان علاقه فراوانی به رنگ های پر رنگ داشته و زنان از رنگ های ملایم خوششان می آید. بنابراین اگر مشتریانتان مرد هستند، به استفاده از رنگ های تیره روی آورده و اگر زن هستند، از رنگ های شاد و جذاب استفاده کنید. بدین ترتیب تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار خود را مشاهده خواهید کرد.
متمایز کردن برند با رنگ مناسب
شاید برایتان جالب باشد بدانید که بر اساس نتایج کسب شده از مطالعات مغز انسان قادر است برندهای قابل تشخیص را ترجیح دهد. همین امر موجب می شود که رنگ یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد هویت کسب و کار به شمار آید. انتخاب رنگ مناسب می تواند زمینه محبوبیت برند شما را فراهم سازد. بنابراین از تاثیر انتخاب رنگ روی کسب و کار غافل نباشید.

 

سندباد سل
سندبادسل عنوان یک وب‌سایت فروشگاهی و یا یک پلتفرم است که به منظور عمده فروشی آنلاین طراحی شده‌ است. طراحان و توسعه دهندگان این مجموعه آنلاین، قصد دارند به تجارت الکترونیکی و اینترنتی در سراسر جهان اقدام نمایند. لازم است بدانید که این وب‌سایت می‌تواند تولید کنندگان مختلف ایرانی را به خریداران عمده محصولات و صنایع مختلف در سراسر نقاط جهان مرتبط سازد و از این طریق به رشد کسب و کار آن‌ها کمک کند.

از جمله اهداف تاسیس و راه‌اندازی این پلتفرم می‌توان به رونق‌ بخشی به تولید داخل، رشد تولید کنندگان ایرانی، تسهیل تجارت بین‌المللی به‌ ویژه خرید عمده محصولات و فروش عمده آن‌ها و… اشاره کرد.

عضویت رایگان، امکان مقایسه قیمت‌های محصولات به‌ صورت عمده، خرید دست‌ اول و بدون هیچ‌ گونه واسطه از تولیدکننده به مصرف‌کننده، خرید بدون محدودیت زمانی و مکانی، صرف زمانی بسیار کم برای خرید، آموزش موضوعات مختلف در حیطه کسب‌ و کارهای آنلاین و… از جمله خدمات این وب‌سایت www.sandbadcell.com به شمار می‌رود.

با استفاده از پلتفرم فروشگاهی و آنلاین سندبادسلwww.sandbadcell.com  ، تولیدکنندگان داخلی می‌توانند فرصت‌های فروش بیشتری را در سطوح بین‌المللی و ملی به دست آورند و خریداران محصولات مختلف نیز قادر خواهند بود به‌ راحتی به محصولات مورد نظر خود با قیمت‌هایی مناسب و  بدون واسطه دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.