نشست تخصصی سودآوری با محوریت ابزارهای تعهدی
نشست تخصصی بررسی عملکرد ۱۸ شعبه منتخب تهران در حوزه سودآوری، درآمدهای غیرمشاع و استفاده از ابزارهای تعهدی از جمله اعتبارات اسنادی داخلی، با حضور مدیرعامل بانک دی و جمعی از مدیران ارشد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابطعمومی بانک دی، این نشست با هدف تقویت نقش شعب در مسیر دستیابی به درآمدهای پایدار و بررسی ظرفیتهای موجود برای توسعه خدمات بانکی تعهدی، برگزار شد.
در این جلسه، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، با اشاره به اهمیت تنوعبخشی به منابع درآمدی بانک و حرکت بهسوی بانکداری حرفهای، گفت: «برای دستیابی به سودآوری پایدار، باید فراتر از درآمدهای سنتی حرکت کنیم و از ظرفیت ابزارهای نوین تعهدی، بهویژه اعتبارات اسنادی داخلی، بهرهگیری مؤثر داشته باشیم.»
وی با تأکید بر نقش شعب در شناسایی فرصتهای جدید افزود: «رؤسای شعب باید با درک نیازهای واقعی مشتریان، در مسیر توسعه تعاملات مالی متقابل و ارائه خدمات تعهدی، نقشآفرینی فعالتری داشته باشند.» در ادامه، کریمى مدیرعامل بانک دی ضمن اشاره به جایگاه بانک در تعامل با مشتریان حقوقی و پروژهمحور، اظهار داشت: «بانک دی باید با ارتقای مهارتهای کارشناسی در سطح شعب و تقویت توان تحلیلی مدیران، به بانکی تبدیل شود که نهتنها خدمات مالی ارائه میدهد، بلکه شریک فکری و اعتباری مشتریان در تصمیمات اقتصادیشان باشد.»
تأکید عضو هیأت عامل بر سودآوری شعب و کنترل تراز عملیاتی
علی اولیایی، معاون اعتبارات و وصول مطالبات و عضو هیأتعامل بانک دی، در این نشست با تأکید بر ضرورت افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع بانک و سودآوری هر یک از شعب گفت: «هر شعبه میبایست با مدیریت دقیق منابع و مصارف، به گونهای عمل کند که تراز مالی مثبت و عملکرد عملیاتی قابل دفاعی داشته باشد.» وی در ادامه افزود: «در کنار جذب منابع پایدار، مصرف این منابع از طریق اعطای تسهیلات و ارائه خدمات تعهدی به مشتریان باید با دقت، تحلیل و ارزیابی مستمر همراه باشد، تا ضمن تحقق رشد درآمدهای هدفگذاریشده، در پایشهای آتی عملکرد، شاهد افزایش نسبت مطالبات غیرجاری (NPL) در حوزه تسهیلات و تعهدات نباشیم.»
بررسی عملکرد شعب و تأکید بر ارتقای خدمات
در ادامه این نشست، عملکرد شعب منتخب در حوزه خدمات تعهدی و اعتبارات اسنادی داخلی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر لزوم گسترش نگاه تخصصی به این حوزه، آموزش مستمر کارکنان و پایش مستمر نتایج عملیاتی در راستای بهبود مستمر خدمات تأکید شد.
بانک دی، در مسیر توسعه خدمات پایدار و کمریسک
این نشست در ادامه سیاست کلان «بانک دی» برای تقویت منابع درآمدی پایدار و کمریسک برگزار شد. حرکت بهسوی بانکداری حرفهای، ارتقای تعاملات با مشتریان کلان، و توسعه خدمات متناسب با نیازهای واقعی اقتصاد کشور، از جمله محورهای راهبردی در مسیر جدید بانک عنوان شد.
انتهای پیام/