تدابیر ویژه دبیرخانه شورای‌عالی و سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم برای رفاه گردشگران

در پی شرایط خاص اخیر در کشور و افزایش ماندگاری گردشگران در جزایر کیش و قشم، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با فرینا از اجرای اقدامات فوری و حمایتی برای تسهیل بازگشت مسافران، کاهش هزینه اقامت و ارائه خدمات رایگان در برخی هتل‌ها خبر داد؛ این تدابیر با همکاری گسترده سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم و فعالان بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مهدی مزینانی با اشاره به شرایط خاص پیش‌آمده در کشور افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و به‌منظور تسهیل در بازگشت گردشگران از جزایر کیش و قشم، از شناورهای ایمن برای انتقال آن‌ها به سرزمین اصلی برای دسترسی گردشگران به حمل‌ونقل ریلی و زمینی استفاده شد.

مزینانی افزود: در روز جمعه 23 خردادماه، حدود 7 هزار و 200 گردشگر در جزیره کیش باقی مانده بودند که همزمان با آغاز عملیات انتقال، مذاکراتی با هتل‌داران نیز انجام شد تا خدمات اقامت برای آن دسته از گردشگرانی که امکان سفر دریایی نداشتند با یک هشتم قیمت ارائه شود.

وی ادامه داد: برای گردشگرانی که با مشکلات بیشتری مواجه بودند، با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، تلاش شد تا از منابع دیگر کمک‌هزینه‌هایی برای پوشش هزینه‌ها فراهم شود تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: با همکاری سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا گردشگران در این مناطق دچار مشکل خاصی نشوند.

در همین راستا، هتل آسمان رویان کیش نیز در اقدامی انسان‌دوستانه و در همراهی با شرایط اضطراری کشور، اعلام کرد که از روز دوشنبه 26 خرداد به مدت دو شب، میزبان مسافران مقیم این هتل خواهد بود و خدمات اقامت را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.