قوای محرکه پارسنوآ، برتر از تندر۹۰
معاون مهندسی پارسخودرو گفت: پیشرانه و گیربکس بهکاررفته در پارسنوآ از نظر عملکرد فنی و دوام، عملکردی بهتر از قوای محرکه خودرو تندر۹۰ دارد.
به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از سایپانیوز، محمد اوجانی، با بیان اینکه محصول جدید پارس خودرو بازدهی بالاتری نسبت به محصول تندر۹۰ دارد، اظهارداشت: در محصول جدید پارسنوآ از موتور ارتقایافته با نام تجاری ME16 استفاده شده که با برخورداری از سیستم VVT، ۱۶ سوپاپ، حجم ۱۶۰۰ سیسی، توان ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر، عملکردی قابلقبول و هماهنگ با نیاز این خودرو دارد.
وی دوام بالا و هزینه نگهداری پایین را از دیگر ویژگیهای این پیشرانه عنوان کرد و افزود: تستهای مختلفی که در پارسخودرو روی این موتور انجام شده، نشان میدهد که این مجموعه با حداقل استهلاک و اختلال در عملکرد، میتواند در سبد محصولات این شرکت جایگاه مناسبی پیدا کند.
اوجانی همچنین به گیربکس 5F18 مورد استفاده در پارسنوآ اشاره کرد و گفت: این گیربکس پیشتر در خودروی شاهین دستی استفاده شده و در ترکیب با موتور جدید، نسبت به مجموعه موتور و گیربکس تندر۹۰ عملکرد بهتری دارد.
وی در ادامه به برخی امکانات رفاهی و ایمنی پارسنوآ اشاره کرد و گفت: فرمان برقی D-TYPE، سیستم کنترل پایداری، مالتیمدیای ۷ اینچی با دوربین عقب، تهویه نیمهاتوماتیک، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی و صندلیهای ارگونومیک از جمله ویژگیهای این خودرو به شمار میروند.
به گفته اوجانی، پارسخودرو با تکیه بر تجربیات سایپا، همکاریهای بینالمللی و استانداردهای سختگیرانه کیفی، به دنبال عرضه خودرویی بادوام، مطمئن و رقابتی در بازار داخلی است.
انتهای پیام/