معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی:

شبکه گسترده و اعتماد مردمی، فرصتی بی‌بدیل برای پست بانک ایران است

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: برخورداری پست بانک ایران از شبکه گسترده شعب و باجه‌های بانکی در سراسر کشور و پشتوانه اعتماد مردمی، فرصتی بی‌بدیل برای این بانک محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، دکتر عباس مرادپور روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در جلسه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۳ و بررسی برنامه‌های سال جاری پست بانک ایران، با قدردانی از زحمات کارکنان ستادی و صف پست بانک، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت منحصر به‌فرد شبکه شعب و باجه‌های این بانک در جهت تحقق برنامه‌های دولت و توسعه شمول مالی تاکید کرد.

وی با اشاره به عملکرد پست بانک در سال ۱۴۰۳، آن را قابل قبول و ملموس ارزیابی کرد و افزود: لازم است در سال ۱۴۰۴، برنامه‌های عملیاتی و کمی بر مبنای شاخص‌ها و مقیاس‌های قابل اندازه‌گیری تدوین و اجرایی شود تا بتوان در پایان سال به اهداف سود و زیان مورد انتظار دست یافت.

مرادپور در ادامه با اشاره به شعار سال «سرمایه‌گذاری برای تولید»، خاطرنشان کرد: پست بانک می‌بایست برنامه‌های مشخص و هدفمندی در این زمینه تدوین کند که در آن، اهداف کمی و قابل سنجش به‌صورت دقیق تعیین شده باشد.معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه ساختار و نیروی انسانی، اظهار کرد: وزارت اقتصاد به عنوان حامی بانک‌های دولتی، موضوعات مرتبط را به‌صورت منسجم از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور پیگیری می کند.

وی در پایان، با اشاره به مسئولیت پست بانک در قبال سهامداران خرد، تصریح کرد: اگرچه پاسخگویی به این بخش از سهامداران با دشواری‌ها و الزامات خاصی همراه است، اما این موضوع فرصتی مغتنم برای ارتقای شفافیت و بهره‌وری در مجموعه بانک محسوب می‌شود که باید به‌درستی از آن بهره گرفت.

در ابتدای این جلسه، دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، شعار سال ۱۴۰۴ بانک را «ظرفیت‌سازی باجه‌های بانکی با پشتیبانی شعب» اعلام کرد و گفت: برای توسعه کمی و کیفی باجه‌های بانکی روستایی، شعب به عنوان مراکز نظارتی، اعتبارسنجی و تأیید مالی این باجه‌ها در نظر گرفته شده‌اند.وی با اشاره به اقدامات بانک در این زمینه افزود: تجهیز باجه‌ها به سامانه‌های هوشمند، آموزش توانمندسازی مسئولین باجه‌ها، توسعه خدمات غیرحضوری، ارتقا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و افزایش تعداد باجه‌ها در شهرهای کوچک و توجه به تامین مالی بخش ICTو ابزارهای نوین از جمله برنامه‌های اجرایی بانک در سال جاری است.در ادامه جلسه، مدیران ستادی بانک گزارشی از وضعیت‌های مالی، اعتبارات، وصول مطالبات، منابع انسانی، ساختار بانک و تحولات حوزه فناوری اطلاعات ارائه کردند.

در این گزارش، جزئیاتی پیرامون افزایش سرمایه، بدهی دولت به بانک، مدیریت نقدینگی، مدیریت سود و زیان، واگذاری اموال مازاد، اقدامات اصلاحی مرتبط با بندهای گزارش حسابرس و بازرس قانونی و نیز گزارش تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی بانک ارائه شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.