پیام نوروزی معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در پیام نوروزی خود ضمن تبریک حلول سال نو، حجم تجارت خارجی کشور را در سال ۹۸ علیرغم تحریم های ظالمانه ۸۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداداقتصادی به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این پیام آمده است:

یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حوّل حالنا الی احسن الحال

سال ۹۸ را در حالی پشت سر می گذاریم که علیرغم مشکلات فراوان ناشی از تحریمهای ظالمانه تجارت خارجی کشور ، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت و میزان تجارت خارجی از مرز ۸۰ میلیارد دلار گذشت .

تاسی به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی در جهت درونگرایی و برونزایی اقتصاد و تاکید بر صادرات غیر نفتی به عنوان پیشران توسعه همه جانبه کشور راهگشای برون رفت از مشکلات و معضلات بوده و بی شک جامعه صادرکنندگان کشور با حمایت و مساعدت بخش دولتی و در راس آن سازمان توسعه تجارت ایران ، ماموریتی مهم و اثر بخش به عهده دارد و توانسته است تراز تجارت خارجی به عنوان یکی از مولفه های اثرگذار بر تولید ناخالص داخلی را رشد دهند .

صادرات با دارابودن صنایع و خدمات پیشینی و پسینی نقش بسزایی در اشتغال داشته و در شرایط محدودیت تقاضای داخلی می توان با تحربک تقاضای خارجی ، اتکای کشور به صادرات نفت خام را به حداقل ممکن رسانید .

سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور در سال ۱۳۹۸ برنامه های خود در حوزه تجارت خارجی را جامه عمل پوشانید و توانست اعتماد بخش خصوصی را افرایش دهد. تدوین نقشه راه کالا کشور ، تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی ،اجرای برنامه های ترویجی در حوزه صادرات و …. از جمله برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران بود که در کنار دو برنامه اصلی سازمان توسعه تجارت ایران شامل پیگیری اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اوراسیا و همچنین تشکیل کارگروه توسعه صادرات به عنوان نهاد بررسی و پیگیری مشکلات صادرکنندگان در کنار برگزاری میزهای کالایی و کشوری مسوولیت سازمان توسعه تجارت ایران را دو چندان نموده است

در پایان ، ضمن آرزوی شفای عاجل برای همه هموطنان مبتلا به بیماری کرونا و همچنین سلامتی کلیه مدافعان سلامت کشور، حلول سال ۱۳۹۹ را تبریک عرض نموده و ازخداوند متعال توفیقات روز افزون جامعه صادرکنندگان را از خداوند متعال مسالت دارم.

حمید زادبوم

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.