معاون وزیر صنعت:

۹۰۰۰ بنگاه اقتصادی در طرح «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» ثبت‌نام کردند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت گفت: طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» برای عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت راه‌اندازی شده و تاکنون ۹ هزار بنگاه اقتصادی کشور در این طرح ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ برات قبادیان پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان وطن که در راه نظام جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند گرامی می‌داریم و امیدواریم ما نیز خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و برای سرافرازی مردم و نظام بکوشیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با اشاره به ضرورت اجرای طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» در کشور گفت: این طرح از یک طرف فضای اقتصادی کشور و از طرف دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور را فرا می‌گیرد و در حوزه‌های مربوط به صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

قبادیان با اشاره به اهمیت ایجاد رابطه میان بخش صنعت و دانشگاه بیان کرد: طرح توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در شرایطی اجرا می‌شود که فضای اقتصاد به علم و فضای دانشگاه نیز به اقتصاد نیاز دارد بنابراین جامعه علمی و دانشگاه باید با بهره‌گیری از توان علمی خود برای کسب درآمد و رفع نیازهای آینده کشور تلاش کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با‌ بیان اینکه عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت و رفتن به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در طرح ملی تاپ در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: نحوه اجرا در طرح‌ها بسیار اهمیت دارد که باید با نتایج مثبت همراه باشند و خوشبختانه فضای خوبی در کشور و در بخش صنعت برای اجرای طرح تاپ وجود دارد.

وی به میزان استقبال از طرح تاپ اشاره و بیان کرد: این بدبینی در سطح جامعه ایجاد شده که صنعت به دانشگاه اعتقادی ندارد و دانشگاه نیز به صنعت معتقد نیست به همین دلیل انتظار استقبال زیاد از طرح تاپ نداشتیم اما در ادامه شاهد استقبال خوبی از طرح در کشور بودیم و تاکنون در بخش صنعت 9 هزار بنگاه اقتصادی کشور در این طرح ثبت‌نام کردند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با اشاره به اهمیت اجرای طرح تاپ در انقلاب صنعتی خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی مبتنی بر دانش و قوای انسانی است که موتور محرک آن طرح تاپ است بنابراین باید بتوانیم این طرح را به نحو مطلوب به ثمر برسانیم وگرنه عقب می‌مانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار در طرح تاپ اظهار داشت: کسانی که این طرح را پیاده کردند نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار داشتند و از طریق طرح تاپ می‌توان به نیازهای بخش صنعت پی برد.

آرش فرزام‌صفت اشتغال فصلی در گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: عدم وجود اشتغال پایدار یکی از مشکلات استان گیلان است و پایداری اشتغال نیز از طریق ایجاد ثروت و بهره‌مندی از علم و دانش روز ممکن است که اجرای طرح تاپ در استان در ایجاد درآمد پایدار موثر است و پیگیری آن را به‌صورت جدی در دستور کار قرار می‌دهیم.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم به تعامل خوب این دانشگاه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تاپ و توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در شرایط تحریم‌ راه‌اندازی شده همچنین در این طرح به توسعه بنگاه‌های اقتصادی، اصول پایه‌ای و دانش بنیان شدن بنگاه‌ها تاکید شده است.

احمد رضی با بیان اینکه دانشگاه گیلان‌ به‌عنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور آمادگی لازم برای اجرای موفق طرح تاپ را در سطح استان دارد گفت: ما دارای ظرفیت‌های خوبی در سطح استان هستیم که در این راستا یک سری آئین‌نامه‌ برای جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها، آئین‌نامه ارتباط بین دانشگاه و صنعت و آئین‌نامه ارتقاء مطالعاتی مشخص کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان امسال 193 قرارداد در بخش‌های مختلف جامعه منعقد کرده است و این یعنی دانشجویان و اساتید ما ایده‌های خوبی برای کاهش مشکلات جامعه دارند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.