بسته تشویقی برای نهضت داخلی سازی قطعات روی میز ایران خودرو

مدیرعامل ایران‌خودرو در نشست با اعضای انجمن قطعه‌سازی با بیان این که برای رفع مشکلات و موانع نیازمند همکاری با تشکل‌های قطعه‌سازان هستیم گفت: برخی مشکلات ریشه‌ای را باید با همکاری با هم رفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی افزود:‌ توقف هر دستگاه خودرو برای حتی یک روز سبب پرداخت جریمه دیرکرد تحویل خودرو می‌شود که در کنار نارضایتی مشتریان، زیان قابل توجهی را به دلیل پرداخت مبالغ جریمه به ایران خودرو وارد می کند.
وی تصریح کرد:‌ همکاری مستمر در مسیر رفع مشکلات می‌تواند مانع از شکل‌گیری زیان‌های این چنینی شود.
مقیمی بر عرضه قطعه باکیفیت به خطوط تولید ایران خودرو تاکید کرد و گفت: بخشی از هزینه‌ها نیز می‌تواند از طریق کاهش میزان بازگشت قطعات به شبکه خدمات پس از فروش مدیریت شود. به هیچ عنوان اجازه ورود قطعه بی‌کیفیت به خط تولید را نخواهیم داد تا تصویر ذهنی مشتریان نسبت به ایران خودرو مخدوش نشود.

وی در ادامه با بیان این که تامین و تزریق نقدینگی و اختصاص تسهیلات مصوب به زنجیره تامین خودروسازان، شرایط را به سمت مطلوب‌تری هدایت خواهد کرد،‌ گفت: اراده و توان سازندگانی که در شرایط بحران، همراه ایران خودرو بوده‌اند را فراموش نخواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: برای قطعاتی که ظرفیت‌های لازم در میان قطعه‌سازان وجود ندارد از توانمندی  سایر بخش ها مانند صنایع دفاع استفاده خواهیم کرد. در صورتی که سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز توسط قطعه‌ساز انجام شده و ظرفیت‌های لازم وجود داشته باشد قطعا از توانمندی‌های این بخش استفاده خواهیم کرد. همکاری با صنایع دفاع را می‌توان به فرصتی تبدیل کرد تا در مسیر ارتقای وضعیت خودروسازی گام برداریم.

وی ایجاد عدالت در پرداخت مطالبات را سبب رضایت قطعه‌سازان دانست و گفت: بسته مشوقی را به زودی اعلام خواهیم کرد تا نهضت ساخت داخل را به صورت واقعی و به دور از شعار اجرایی کنیم.

مقیمی درعین حال گفت: به دنبال این هستیم که از ظرفیت قطعه سازان همکار نهایت استفاده را ببریم و تمایل زیادی به افزایش منابع تامین نداریم. سازندگان باید قطعات مورد نیاز را در کم‌ترین زمان، بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی عرضه کنند.

وی در پایان بر هم‌سویی قطعه‌سازان با ایران‌خودرو در زمینه اهداف و استراتژی های صنعت خودرو کشور تاکید کرد.

گفتنی است در این دیدار اعضای صنایع انجمن صنایع همگن قطعه سازی نیز دیدگاه ها و نظرات خود را درباره وضعیت فعلی همکاری با ایران خودرو که حاکی از رضایت از بهبودهای ایجاد شده بود بیان کردند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.